VW Polo – test in Italia
Volkswagen Polo a fost prezentat publicului la Salonul Auto de la Geneva, din martie 2009. Debutul vânzărilor va avea loc în luna iulie în Germania şi septembrie în România. Preţurile în Germania vor porni de la 12.000 euro. În România, acestea încă nu au fost stabilite.
Noul Polo aduce câteva premiere în clasa mică. Este pentru prima dată când Volkswagen dotează un model din această clasă cu o transmisie cu dublu ambreiaj de tip DSG. Şi este vorba de noua cutie de viteze DSG cu şapte trepte. Sistemele ESP şi Hill Holder vor apărea în dotarea de serie, iar emisiile de CO2 vor fi printre cele mai mici.
A cincea generaţie aduce cinci motoare noi, din totalul celor şapte oferite la lansare. Este pentru prima dată când avem pe Polo motoare TSI şi common-rail TDI. Noutăţile absolute sunt motorul 1.2 TSI de 105 CP şi noul turbodiesel 1.6 TDI derivat în trei variante de putere (75, 90 şi 105 CP). Din rândul celor şapte motoare, patru sunt pe benzină, iar trei diesel, puterile fiind cuprinse între 60 şi 105 CP. Pe lângă acestea, va exista şi un pack BlueMotion pentru motorul 1.6 TDI, care va consuma 3,6 l/100 km şi va emite doar 96 g de CO2 pe kilometru.
Pentru a pune maşina la încercare am călătorit spre însorita insulă Sardinia, acolo unde VW şi-a amplasat cartierul general vreme de o lună şi jumătate. Am luat contact cu ea în parcarea aeroportului, iar imaginea de Golf în miniatură nu a mai fost atât de pregnantă ca în fotografii.
Când a desenat noul Polo, de’Silva a vrut să se îndepărteze de linia “overdesigned” a modelelor concurente. Simplitatea elegantă, spune el, este cheia succesului VW. Liniile noului Polo sunt sobre, dar cu o tentă agresivă în faţă şi cu elemente ce aduc aminte de Polo Mk3 în spate. Polo este acum un automobil ce emană maturitate.
Am testat pentru început noul Polo 1.2 TSI. Din micul motor asociat cu o turbină, inginerii VW au reuşit să scoată 105 CP. Propulsorul împinge suficient de tare pentru a face din Polo un automobil “nervos”. Ne-am fi dorit poate mai mult cuplu în partea de jos a turometrului, dar cilindreea mică justifică lipsa lui. Consumul este redus la cei 105 CP, motiv pentru care motorul e ideal pentru uzul urban. Avem cilindree mică (deci taxare mică), consum decent şi putere arhisuficientă. Asociaţi la toate astea cutia DSG şi veţi avea o maşină ideală pentru oraş.
Nu am avut ocazia să testăm versiunea cu DSG, dar dacă şi acolo cutia este la fel de bună, atunci nu ne facem nici un fel de griji. Vom testa Polo 1.2 TSI cu DSG atunci când va poposi pe meleagurile româneşti.
Uşile se închid perfect, cu acel sunet plin tipic VW-urilor, iar hayonul se deschide cu un zgomot scurt, atunci când acţionăm mânerul ascuns în sigla VW. Spaţiul interior se încadrează în standardele clasei, dar Polo pare un pic cam înghesuit. Portbagajul are podea dublă şi oferă 280 de litri.
A cincea generaţie Volkswagen Polo va deveni rapid un concurent extrem de puternic în clasa mică. În România, Volkswagen beneficiază de o imagine de marcă excelentă, iar Polo a fost mereu între preferatele clienţilor români. Poate că Ford Fiesta e un automobil mai fun şi mai plăcut la condus, dar Polo reprezintă cel mai complet pachet.