La fel ca oricare alt VW, Golf Cabriolet este o maşină foarte
confortabilă şi silenţioasă. Motorul turbo de bază, cel mai ieftin
din oferta mărcii pentru toate modelele, noul 1.2 supra-alimentat
cu turbo este suficient de potent şi economic astfel încât să
completeze ideal configuraţia unui Cabriolet.
1.2 TSI are 105 CP şi un cuplu motor maxim de 175 Nm. Este
echipat standard cu o transmisie manuală cu şase rapoarte şi din
păcate, momentan nu poate fi cuplat transmisiei DSG cu şapte
rapoarte sub capota Cabrioletului. Din păcate, deoarece cutia
manuală este etajată destul de scurt şi trebuie să schimbi treptele
de un milion de ori la fiecare drum. Dacă eşti un şofer responsabil
care are încredere în indicaţiile de schimbare a treptelor afişate
în bord, le vei schimba chiar mai des decât atât. Iar acest lucru
răpeşte din confortul şofatului. Norocul este că transmisia manuală
beneficiază de un ambreiaj prietenos cu piciorul şi un levier cu o
cursă scurtă şi foarte precisă. Tipic tuturor ultimelor modele
construite la Wolfsburg.
Contra unei sume suplimentare de aproximativ 500 de euro, 1.2 TSI
se poate trasnforma în 1.2 TSI BlueMotion, echipat cu
Start&Stop standard. Pe lângă emisiile de CO2 mai mici,
versiunea BM are un consum mediu anunţat mai mic cu 0,4 litri faţă
de modelul standard. Dacă circulaţi mult, diferenţa de preţ
merită.
Dinamic, Cabriolet 1.2 TSI BM este o maşină corectă şi atât.
Este lentă până la 100 km/h – 11,7 secunde şi este capabilă de o
viteză maximă de 188 km/h. 1.4 TSI este mai rapid cu aproape 3.5
secunde şi 30 km/h iar unii clienţi vor găsi de cuviinţă că această
versiune merită banii în plus. 1.2 TSI este ideal pentru oraş iar
la drum lung vitezele legale îi convin cel mai bine. În timpul
depăşirilor vei vedea că vrei ceva mai multă putere, pentru că ea,
puterea, te scoate din multe încurcături. Motorul este extrem de
silenţios şi rafinat şi va fi apreciat enorm de cei care nu caută
în primul rând prestaţiile sportive. Ceilalţi vor căuta bani pentru
un 1.4 TSI.
Rigiditatea torsională a caroseriei a fost îmbunătăţită mult
pentru a compensa pierderea plafonului şi a montantului central.
Acesta este primul Golf Cabriolet construit fără montantul central
improvizat pe care l-au avut toate generaţiile precedente.
Tehnologia modernă are câştig de cauză şi chiar dacă se simte
faptul că noul Cabriolet este mai rigid decât un model cu motor
similar dar hatchback, confortul nu este afectat foarte mult. Nici
versiunile cu jante mari nu au probleme, amortizarea este ceva mai
zgomotoasă dar totuşi Golf Cabriolet este un cabriolet foarte
confortabil. Şi mai mult, în momentele în care caroseria se
torsionează, la urcarea unei borduri de exemplu, caroseria nu
scoate nici un sunet, nici decapotată nici cu soft-top-ul ridicat.
Aceasta este boala carbioletelor, sunetele enervante ale
acoperişului sau caroseriei, de care suferă chiar şi Eos. Golf
Cabriolet este perfect sănătos.
Foarte sănătos pentru buzunare în primul rând este consumul
mediu. Anunţat la 6,9 pentru versiunea BlueMotion, noi am reuşit un
7,3 litri/ 100 km parcurşi dar este clar că, datorită sistemului
Start&Stop şi a respectării indicaţiilor de schimbare a
treptelor din partea computerului de bord, consumul anunţat oficial
se poate obţine în utilizarea cotidiană.