Volvo XC60 a intrat pe piaţa într-un moment de maximă aglomeraţie. Abia a apărut Audi A5, Mercedes GLK este şi el lansat de curând iar BMW X3 se pregăteşte de o nouă generaţie Cu toate acestea, Volvo nu s-a lăsat intimidat iar acest lucru se vede în rezultat: o maşină echilibrată, foarte cuminte, confortabilă, cu o garaniţe de 2 ani fară limită de kilomeri, un design tineresc şi un preţ foarte bun.
Cea mai ieftină versiune echipată cu motorul diesel de 163 CP costă în echipare de bază 33.558 de euro, pentru dotările de top clientul fiind nevoit să mai adauge încă 7000 de euro. Asta fără alte opţionale disponibile. În cazul lui D5 de 185 CP vorbim de un preţ de pornire de la 35.000 de euro, pentru ca versiunea pe benzină să ajungă în echipare de top până la 46.565 euro.
Iar toate aceste preţuri sunt semnificativ mai bune decât ale concurenţei, reprezentând un avantaj competitiv major. Anul viitor, când va apărea şi modelul doar cu transmisie faţă nu este exclus să vedem un preţ de pornire sub 30.000 de euro. În acest condiţii, nu ar fi exclus să fim martori la o supriză în segment în ceea ce priveşte vânzările.
Volvo XC60 este cel mai tânar Volvo. Pentru că este ultimul model lansat. Dar şi pentru că … doar priviţi-l. Este altceva. Şi totuşi un Volvo.
Este adevărat, vorbim de un model mai mic decât Volvo XC90. Iar la un model mai mic un designer poate să acopere mai uşor masivitatea unor dimensiuni reale uşor agabaritice. Îmbucurător, conceptul XC60 prezentat la începutul anului trecut a ajuns în mare parte în producţia de serie aproape neschimbat.
Suedezii au reuşit un lucru extraordinar. Au declarat că au desenat noul model astfel încât oricine poate să-l recunoască drept un ilustru membru al familiei Volvo. Şi au reuşit. Cu toate acestea, regăsim un aer tineresc în aproape fiecare linie trasă pe exterior încât ai crede că avem în faţă o revoluţie a conservatorismului tipic modelelor premium.
Umerii tipici Volvo, ecartamentul mare şi aspectul agresiv al părţii frontale sugerează, încă din momentul în care vezi maşina asteptându-te în parcare, o stabilitate curajoasă şi mai ales o siguranţă atât de necesară oricui. Mai ales că imensa siglă Volvo tronează aproape nestingerită pe grila faţă. Doar o cutiuţă mică o deranjează, ce adăposteşte unul din numeroşii senzori prezenţi pe maşină.
În interior atmosferă cântă aceeaşi partitură. Avem de a face cu siguranţă cu un Volvo, însă este suficient de modern cât să nu te facă să te plictiseşti. Să zici: domne, tot interiorul asta îl folosesc? BIne, dacă eşti posesor de XC70, atunci răspunusul este da. Dar asta contează mai puţin. Important e cum te simţi în interior.
Scaunele confortabile, fară prea mult suport lateral sunt ideale la drumuri lungi pe autostradă, acolo unde te vei bucura din plin de atmosfera uşor relaxată. Volanul are un design reuşit, butoanele de pe consola centrală sunt plăcute la atingere, uşor de acţionat şi de reţinut iar ceasurile de bord par împrumutate de la un fost coleg de grup. Aston Martin.
Volvo este renumit pentru sistemele de sunet propuse pe modelele sale, iar XC60 nu face excepţie. Din păcate materialele ce se regăsesc în interiorul noului model vor neapărat să contribuie şi ele la concertul dat de boxele montate, nefiind singurele momente în care doresc să fie auzite. Cu toate acestea, stând la volan calitatea percepută a materialelor ce te inconjoară este destul de ridicată.
Un lucru original marca Volvo este consola centrală subţire, cu un loc de depoziare gol în spatele ei. Privită din lateral este senzaţională, dar din locul şoferului aceasta pare una de tip normal iar spaţiul din spatele ei este greu de utilizat.
Cu toate acestea ergonomia este în general bună, fiind alterată de amplasarea defectuoasă a butoanelor pentru sistemul de navigaţie în spatele volanului în timp ce maneta pentru computerul de bord necesită şi ea un timp de acomodare. Nici "spargerea" informaţiilor în cele două afisaje nu este una foarte fericită. În ceea ce priveşte spaţiul interior, XC60 este unul din cele mai spaţioase modele din clasa sa, cu suficient loc atât pentru pasageri cât şi pentru bagaje.