Volvo XC60 – primul test
În afară de motorul T6, celelalte motoare vor putea fi cumpărate şi pe XC60 cu tracţiune faţă şi este foarte probabil ca în viitor să fie lansată încă o motorizare pe benzină cu putere mai mică şi preţ mai accesibil.
Nu am avut ocazia în Spania să vedem cât de eficient este sistemul de 4×4 pe suprafeţele cu aderenţă scăzută dar pe asfalt cuplul de 400 Nm nu este o problemă şi nu se înregistrează pierderi de aderenţă. La fel, cele două modele din test erau echipate cu transmisii automate, deşi pentru motoarele diesel vor fi disponibile şi transmisii manuale.
Am rămas oarecum surprins neplăcut de cât de zgomotos este XC60 D5. Sincer, pare că este mai mult zgomot interior de motor decât în XC70 şi nu prea înţeleg de ce. Nu vă gândiţi că maşina asta sună ca un 1.9 TDI dar totuşi zgomotul de diesel este mai mare decât ceea ce auzi într-un GLK 220 CDI sau un X3 2.0d.
Altfel, XC60 este o maşină confortabilă cu o suspensie care a fost reglată spre a fi ceva mai rigidă pentru a încuraja un comportament sportiv. Opţional este oferit acelaşi sistem de suspensie cu amortizoare controlate electronic – 4C, binecunoscut de la XC70 şi care costă 1.491 euro în plus în cazul lui XC60.
Chiar dacă T6 are acelaşi cuplu maxim precum D5 este infinit mai rafinat şi mai puţin zgomotos decât acesta plus că, fiind vorba despre un motor turbo, propulsorul T6 are o caracteristică de cuplu aproape identică cu a diesel-ului. În traducere, asta înseamnă cuplu mare la turaţie joasă. În plus, cred că oricine ar vrea un SUV care să sune ca XC60 T6 când accelerează „full throtle”.
Interiorul lui XC60 a fost preluat în totalitate de la XC70 şi avem de-a face cu o singură modificare importantă. Display-ul informaţional al sistemului de entertainment a fost mutat pe bord în locul monitorului sistemului de navigaţie şi rezultatul este acum că bordul are acum o configuraţie similară cu cele ale lui Audi şi BMW dar, sincer şi ergonomic vorbind, parcă mă simt mai bine cu sistemul de navigaţie cu monitor pe bord.