Volvo susţine că XC60 este cel mai sigur model al său din istorie. Pe lângă binecunoscutele sisteme de asistenţă care te atenţionează când te apropii prea tare de maşina din faţă sau care te anunţă când ai un obiect în unghiul mort, sisteme oferite opţional, Volvo oferă pentru XC60 standard, sistemul City Safety.
Cu ajutorul unor lasere amplasate în spatele oglinzii retrovizoare interioare, sistemul scanează de 50 de ori pe secundă la şase-opt metri în faţa maşinii pentru a detecta prezenţa unei alte maşini. Dacă aceasta este detectată şi viteza lui XC60 nu depăşeşte 30 km/h maşina va frâna singură până la 0, va menţine frânele activate pentru aproximativ două secunde după care şoferul trebuie să intervină acţionând frâna.
Dacă XC60 este dotat cu cutie manuală, motorul se va opri evident la această frânare bruscă. Am experimentat sistemul live şi sincer la început, este şocant, mai ales la viteze apropiate de 30 km/h.
Oprirea este destul de bruscă dar important este că sistemul funcţionează, fiind conceput de Volvo pentru a preveni şi micşora maxim posibil pagubele la o ciocnire în oraş la viteze mici. Aceasta deoarece studiile au arătat că 70% din accidente se petrec la viteze mici în oraş.
Sistemul a fost construit pentru a detecta reflexiile produse de una din razele laser în plăcuţa de înmatriculare şi stopurile maşinii din faţă deci nu te juca cu el prin parcarea de la mall în dreptul vreunui zid.
Pentru că este un sistem care chiar funcţionează în trafic, ajutând la micşorarea pagubelor sau chiar evitarea unor impacte uşoare, firmele de asigurări din ţări precum Spania, Germania sau Suedia vor oferi discount-uri pentru care îşi cumpără un XC60.
Cu acesta, Volvo dă dovadă că este pe drumul cel bun şi chiar mai mult decât atât, s-a pregătit cum se cuvine pentru a înfrunta X3, GLK, Q5 şi Freelander.
Revista ProMotor pregăteşte deja comparativul anului în clasa SUV-urilor compacte premium când vom vedea care este într-adevăr cel mai reuşit produs de aici. Până atunci, XC60 dovedeşte că Volvo rămâne un jucător premium în clasa premianţilor.
În România maşina poate fi comandată deja iar preţurile de pornire sunt: XC60 2.4D MT6 BASE – 28.200 euro fără TVA, XC60 2.4D Geartronic 6 BASE – 30.050 euro fără TVA, XC60 D5 BASE – 29.400 euro fără TVA, XC60 D5 Geartronic 6 BASE – 31.250 euro fără TVA şi XC60 T6 KINETIC – 34.500 euro fără TVA.
Trebuie să vă recunosc un lucru care cu siguranţă poate să mă influenţeze atunci când vorbesc despre un lucru suedez. Sunt dependent de ei. De suedezi. Mai precis, am devenit în momentul în care a venit timpul să părăsesc casa părintească şi să mă mut în singurătatea cea mai dulce a tinereţii petrecute într-o garsonieră numai a ta.
Dacă în acele clipe nu ar fi exista IKEA, eu şi acum mi-aş mai fi căutat lucruri de cumpărat prin casă. Mi se pare genial conceptul, dar cred că cel mai mult am fost atras de design.Suedezii sunt undeva acolo sus în cel mai frumos top al celor mai buni designeri din lume.
Aşa cum italienii sunt recunoscuţi pentru operele lor, aşa suedezii au ceva al lor care îi face să deseneze lucruri extrem de original atunci când credeai că nimic nu se mai poate face pentru ca respectivul obiect să arate bine.
Şi aşa ajungem la SUV-uri. Este plin de ele, şi doar câţiva constructori distraţi nu au acum unul în gamă. Pe XC90 îl ştie toată lumea dar marea bătălie se dă în segmentul compact. Aici se strâng cifrele de vânzări serioase şi aici au intrat de curând, în partea cât se poate de premium dominată de singurul model cu pedigree de lux – BMW X3, Audi Q5, Mercedes-Benu GLK şi ceva mai în urmă Land Rover Freelander II.
Şi, iată, Volvo XC60. În primul şi în primul rând, maşina asta este extrem de frumoasă. Nu se compară nici cu mini-Q7-le Q5 şi nici cu mini-GL-ML-ul GLK. Dacă acesta din urmă este extrem de reuşit pe partea pătrăţoasă a lucrurilor, Volvo XC60 este exemplu perfect pentru cum trebuie să arate un SUV cu forme rotunde.
Tehnic vorbind, XC60 nu este o noutate.
Avem de-a face cu aceeaşi platformă tehnică folosită pentru noile S80 şi XC70, doar că, atenţie, garda la sol este extrem de mare pentru un model din acest segment – 230 mm. Este ciudat pentru că Volvo poziţionează maşina ca fiind un SUV urban dar garda la sol este mai mare decât cea a unui Land Rover Discovery 3 – 185 mm faţă de 230.
Altfel, nimic spectaculos. Sistemul de tracţiune integrală foloseşte un diferenţial central Haldex de generaţia a patra iar motorizările sunt deja binecunoscute de la celelalte modele ale gamei Volvo. Sistemul de tracţiune integrală transmite aproximativ 80% din cuplu către faţă şi restul către spate putând să transfere până la 50% pe spate.