Volvo S40 şi V50 facelift
Pe V50 nu îl putem cataloga ca break, pentru că sună oarecum nepotrivit, datorită aspectului fluid al maşinii. Este un estate-car, ceea ce, de altfel, au subliniat şi oficialii Volvo, iar noi suntem de acord cu ei.
La fel ca în cazul berlinei, eforturile designerilor de a evidenţia "ridicarea stopurilor cu 30 mm" sau "linia joasă şi sportivă" nu au fost încununate de succes. V50 arată la fel de bine ca înainte, cu un plus de tuşă aristocratică, ceva mai puţin clasică decât berlina. Mămicile fără astâmpăr sunt targetul cel mai potrivit pentru această maşină bună şi în oraş, dar şi la drumurile lungi spre bunici. Şi, pentru că aspectul practic se îmbină foarte bine cu economia, de această dată am preferat D5-ul, cu 180 CP.
De fapt, şi în cazul lui D5 vorbim de un "deja vu" clar ca şi impresii de conducere, doar interiorul mult mai stilat fiind de natură să facă din acest break, pardon, estate o altă maşină.
Referitor la preţuri, familia S40 / V50 nu îşi ascunde deloc sorgintea premium, sumele pornind de la 20.000 euro cu TVA inclus. Cel mai ieftin T5 costă nu mai puţin de 30.000 euro, în condiţiile în care sigur o să mai vreţi câte ceva de pe lista de dotări opţionale. Deşi varianta D5 este doar cu puţin mai ieftină, este de preferat nu neapărat datorită ecartului de preţ, cât aspectului pragmatic: pentru condusul cotidian este ceva mai agreabilă. Însă nu trebuie neapărat să optaţi doar pentru vârfurile de gamă – paleta motorizărilor este mai mult decât suficientă, S40 sau V50 fiind o afacere bună dacă aveţi disponibil un buget de până în 30.000 euro pentru o maşină reuşită şi cu un interior mult mai stilat.Orice facelift înseamnă îmbunătăţiri mai mari sau mai mici. La prima vedere, berlina S40 şi breakul V50 par aceeaşi Mărie cu aceeaşi pălărie. Dacă dăm pălăria jos, vom descoperi că Maria s-a mai schimbat puţin, a trecut pe la solarium şi pe la un salon de cosmetică high-class şi merge regulat la sala de fitness.
Bineînţeles, varianta S40 T5 a fost cea mai atractivă pentru promotor.ro, aşa încât primele impresii se referă la ea. Pe hârtie ni se anunţă o creştere a puterii de 10 CP, herghelia de sub capotă ajungând la 230 CP, turbo. Adică propulsorul de pe Ford Focus ST, deci adrenalină. Prima piedică în avânt a fost aspectul maşinii – noua paletă coloristică face din S40 un bibelou foarte… feminin. Dacă ne gândim din nou la alura unui Focus ST, contrastul este cu atât mai mare, S40 fiind mult mai potrivit pentru un businessman tânăr şi cu aspiraţii clare. Adică mai degrabă pentru o femeie de afaceri cu gusturi rafinate şi fără pretenţii opulente.
Ca să contracarăm puţin organizarea evenimentului (suedezii au făcut o lansare la nemţi – ce poate fi mai riguros de atât?!), ne vom lega subtil de prinderea îndoielnică a mânerelor interioare ale portierelor sau de aspectul cam spartan al ceasurilor de bord. Na, că am găsit şi neajunsuri!
Cu alte cuvinte, în ciuda surplusului celor 10 CP, maşina se conduce şi se comportă ca înainte de facelift. Ceea ce nu este rău absolut deloc, numai că pasionaţii senzaţiilor la volan nu trebuie să se aştepte la senzaţii noi. Acestea le sunt rezervate celor care apreciază mult mai mult stilul şi savoarea interiorului – practic, dacă sunteţi undeva pe la 25-30 de ani, vă lăudaţi cu gusturi şi un statut elevat, aveţi un S40 şi vreţi să vă schimbaţi maşina, noul S40 este cea mai bună alegere.