Am condus în Germania un Caddy Maxi Comfortline de pasageri.
Echipat cu motorul 1.6 TDI de 102 CP şu cutie DSG cu şapte
trepte, acest model este o alternativă interesantă ca maşină de
famile. În plus, poate fi transformat uşor în maşină de
marfă cele două rânduri de scaune putând fi foarte uşor scoase din
maşină. Accesul este facil prin intermedil celor două uşi
culisante. Finisările interioare aduc aminte de Golf în ceea ce
priveşte atenţia la detalii. Plasticele sunt însă de calitate mai
proastă. Consola centrală are acum un display generos ce afişează
informaţiile de sistemul de navigaţie şi de la cel audio.
Motorul 1.6 TDI este ok dacă nu te grăbeşti prea tare. Mai ales
pentru Caddy Maxi care nu este un automobil prea mic. Cutia DSG
face însă toţi banii. Schimbările de treaptă sunt insesizabile şi
fac mult mai plăcut condusul în oraş.
Am condus apoi un Caddy 2.0 TDI 4Motion de marfă.
Cei 110 CP se simt dar a contat şi faptul că aveam o maşină de
marfă goală, mult mai uşoară ca una de pasageri. Se conduce aproape
ca un Golf, doar că poziţia de condus este ceva mai înaltă.
Am condus şi un 1.6 TDI Bluemotion a cărui principală
caracteristică a fost că oprea motorul la stop. Sistemul este bun
şi nu deranjează prea tare iar dacă începe să ne enerveze, sistemul
se poate dezactiva.
Ultimul Caddy condus în cadrul testului din Germania a fost un 1.2
TSI. Motorul pe benzină este excelent pe automobilele grupului dar
parcă nu îşi are rost pe un automobil utilitar. Este ok însă dacă
aleg un Caddy 1.2 TSI pentru uz personal şi nu suportam motoarele
ce consumă motorină.
Noul Volkswagen Caddy va fi disponibil în România de la jumătatea
lunii octombrie. Lista de preţuri nu a fost încă comunicată.