Toyota Land Cruiser 150 – test în RO
că versiunea de
Toyota Land Cruiser 150 avută la test
era în echiparea Luxury A/T AVS, sinonim cu full option.
Aşa încât primul contact cu interiorul te poate da pe spate.
Deşi vorbim despre un model cu puternice valenţe off-road, nu
poţi face abstracţie de nivelul materialelor şi al
finisărilor. La acest capitol, Land Cruiser 150 este
impecabil. Din punctul de vedere al pasagerilor nu sunt
probleme, poate doar şezutul scaunului faţă, care este ceva mai
mic, poate genera un uşor inconfort la drum lung, lucru valabil şi
pentru şofer. Locurile din faţă ar putea fi acuzate şi de un
sprijin lateral redus.
Pe bancheta spate există spaţiu din belşug şi la nivelul
picioarelor. Cele două locuri din portbagaj sunt
rezonabile, pot găzdui chiar persoane adulte şi sunt acţionate
electric, lucru ce aduce un plus de confort.
priza clasică de 220 V din portbagaj, dotare standard. Versiunea de
test avea în dotare şi sistem entertaiment
cu monitor de 9″ amplasat central pentru locurile spate,
accesul la conţinutul multimedia stocat pe hard disk fiind realizat
prin intermediul unei telecomenzi.
Postul de conducere este un loc relaxant la prima
vedere. Analizat în detaliu, se dovedeşte un mic calvar
ergonomic. Nu e vorba despre posibilităţile de reglare a poziţiei
la volan care sunt complete. În primă fază, descoperi că este
incomod accesul la butoanele de comandă ale geamurilor laterale,
panoul de control fiind poziţionat imediat după mânerul portierei,
iar, în timpul condusului, accesul la ele este incomod.
Toate comezile legate de condusul cotidian nu pot fi
acuzate de lipsă de ergonomie, ba chiar
dimensionarea generoasă a manetelor le face uşor accesibile. Şi
navigarea prin meniul computerului de bord este intuitiv şi facil
prin intermediul comenzilor amplasate pe volan. În schimb, în
momentul în care vrei off-road, trebuie să ai lecţia învăţată de
acasă.
distincte unde sunt amplasate comenzi pentru setarea
maşinii. La baza consolei centrale se află selectorul
modului de rulare 4×4 high sau 4×4 low (adică reductorul
electronic…). Lângă acest selector sunt comenzile pentru blocarea
diferenţialului central Torsen cu alunecare limitată şi a celui
spate, precum şi comanda sistemului Crawl Control.
Undeva în dreapta volanului, camuflat destul de bine, se află un
mic panou de unde pot fi comandate înălţimea gardei la sol, tăria
amortizoarelor şi decuplarea sistemului de control al tracţiunii.
După care, prin intermediul comenzilor de pe volan, poate
fi ales programul de rulare în off-road, precum şi
activarea camerelor video şi ce imagine doriţi să fie afişată pe
display-ul central.
de frustrantă setarea maşinii pentru aventură, ce-i drept o
aventură extremă. În timp, obişnuinţa poate face uitat puţin acest
mic haos ergonomic, dar amplasarea comenzilor în zone mai
greu vizibile poate irita.
În ceea ce priveşte sistemul video Multi Teren Monitor, cu ale
sale 4 camere video care asigură o vizibilitate de 360 de grade, nu
am decât cuvinte de laudă. Am reuşit urcarea şi coborârea de pe o
buturugă fără a beneficia de asistenţa colegilor. Practic,
mai ai la dispoziţie câţiva ochi pentru a te ajuta. Impecabil
sistemul.
Dar să vedem
comportamentul pe şosea şi, mai ales, în
offroad