La acest capitol, evident, lucrurile trebuie privite din două
perspective: asfalt şi off-road. Pentru moment este
disponibil un singur propulsor 3.0 D-4D. Un turbodiesel de
2.982 cmc care furnizează 173 CP la 3.400 rpm şi un cuplu motor de
410 Nm între 1.600 şi 2.800 rpm. Performanţe corecte pentru
propulsor, dar care nu plasează Toyota Land Cruiser 150 în vârful ierarhiei
clasei.
Pe
şosea
Performanţele sunt de
asemenea corecte, fie că vorbim de viteza maximă de 175 km/h sau de
cele 11,7 secunde necesare atingerii vitezei de 100 km/h.
Nu trebuie uitat că vorbim de un model cu o greutate la gol
de 2.155 kg.
Ţinuta de drum este tipică unui astfel de vehicul. Un
tren de rulare solid, care filtrează foarte bine denivelări
sănătoase – poate crea dependenţă lejeritatea lui Land
Cruiser 150 de a devora gropi fără să strâmbe din nas.
În interior nu eşti scutit de mici zdruncinături, dar sunt
fireşti şi au un rol pozitiv prin feed-back-ul oferit. Ştii pe unde
rulezi şi nu eşti izolat complet de exterior. Insonorizarea
este bună, doar propulsorul îşi face simţită prezenţa în
momentele în care este urcat în ture.
Un mare minus este trecut în dreptul
direcţiei, destul de imprecisă cât să îţi dea emoţii pe
virajele rapide.
Apoi un alt minus l-am resimţit în traficul urban, la
staţionările de la semafor. În cazul cutiilor automate
este suficient să „sprijini” piciorul pe pedala de frână pentru a
menţine maşina pe loc cu levierul cutiei de viteze în drive. La
Land Cruiser 150 a trebuit să fac apel la câteva grupe musculare
pentru a realiza acest lucru. De obicei mă resimţeam, după o
plimbare cu Defender, dar nu am crezut că poate fi cazul şi la o
cutie automată.
În
offroad
Aici nu ştiu dacă am ce reproşa.
Abilităţile sunt impresionante şi sunt limitate de pneuri şi de
factorul uman. În rest, dacă te încadrezi în datele oferite
de constructor, maşina devorează munţi.
Vorbim despre o gardă la sol de 220 mm, un unghi de atac
de 32 de grade, unul de degajare de 25, unghi de rampă de
22. Apoi rampă maximă abordabilă de 42 grade, unghi maxim de
înclinare verticală tot de 42 grade şi vad cu adâncime maximă de
700 mm.
Direcţia asistată hidraulic şi demultiplicarea mare asigură
efectuarea unor corecţii de fineţe. Suspensia faţă independentă de
tip paralelogram deformabil, cu arcuri elicoidale şi bară
stabilizatoare, asigură un contact al punţii faţă bun cu
suprafaţa de rulare, chiar şi în cazul unei sesiuni rapide pe
drumuri forestiere.
Puntea spate rigidă este clasică pentru un off-roader, noutatea
fiind dată de pernele pneumatice, care permit ajustarea înalţimii.
În offroad, Land Cruiser 150 rămâne un nume cu greutate,
dacă nu chiar cel mai viril printre offroaderele moderne.
Crawl Control este un cocktail de electronică care îţi rezervă
luxul de a te concetra doar asupra direcţiei – în rest, maşina face
totul. Are 5 trepte de reglare a vitezei, şi se pleacă de la 1
km/h. Este o senzaţie stranie la volan, ai senzaţia că roţile au
fost înlocuite cu 4 gheare care inventează aderenţă.
Dar oare cât ne costă
acest cocktail?