Motorizările disponibile sunt 1.6 Valvetronic 132 cp, 1.8 Valvetronic 147 cp, 2.0 Valvetronic 152 cp (benzină) şi două unităţi turbodiesel. Un 2.0 litri de 126 cp şi un 2.2 de 150, respectiv 177 cai.
Din nefericire nu toate au fost prezente în cadrul lansării, în schimb am reuşit să conduc în mare parte best-sellerele din România (în cazul vechiului model) – adică 1.8 benzină şi 2.0 D-4D.
Dieselul de 126 cai a fost cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte şi pe lângă faptul că mi s-a părut puţin cam obosit pentru cele 1.4 tone ale acestei versiuni, m-a ajutat totuşi să scot un consum mixt de 6.6 litri/100km/h pe un traseu predominant extraurban – multe autostrăzi, drumuri virajate şi foarte puţin trafic prin Milano. Performanţele sale pe hârtie sunt 9.7 secunde de la 0 la 100km/h, plus o viteză maximă de 200km/h.
Propulsorul 1.8 Valvetronic l-am încercat alături de noua transmisie CVT Multidrive S. Confortabilă? Da. Rapidă? Nu în mod special. S-a întâmplat să mă răzgândesc de vreo două ori chiar în timpul unor depăşiri.
În concluzie, pentru un best-buy aş recomanda varianta 2.2 D-4D cu 150 cai putere şi cutie automată. Iarăşi, nu va alerga să rupă pământul, însă nu prea ai ce să-i reproşezi.
Noua Toyota Avensis va fi disponibilă la noi în ţară începând cu primele luni ale lui 2009. Deci, doar încă puţină răbdare.
Poate cel mai important lucru de reţinut aici este că noua Toyota Avensis a fost concepută în totalitate în Europa. Nu glumesc deloc. Până şi persoana responsabilă cu acest proiect (încă de la stagiul de “schiţă pe un şerveţel”) a fost relocată pe bătrânul continent.
Este clar că Japonezii şi-au dorit ca noua generaţie a lui Avensis să fie mai mult decât doar un produs bun – cu toate că vechiul model era şi este în continuare o maşină excelentă în materie de spaţiu, calitate şi confort. Însă pentru a te poziţiona în top, trebuie să excelezi şi la alte capitole. În primul rând trebuie să arăţi bine…întotdeauna şi din orice unghi.
După care urmează alte criterii foarte importante precum costurile de achiziţie şi întreţinere, dinamică şi nu în ultimul rând, gadget-urile – sau pur şi simplu tehnologia pusă la dispoziţia şi în ajutorul şoferului.
Dacă nu punctezi bine la toate aceste categorii, ce şanse să ai împotriva unor rivali necruţători într-un segment la fel de dur. Iar aici să nu uităm că numai în ultimele 12 de luni au fost lansate foarte multe modele noi din clasa medie.
Recapitulare: Mazda6, C5, Accord, Insignia şi Laguna. Şi după cum bine ştim, fiecare dintre acestea a venit cu ceva nou pentru segmentul lor. C5-ul impresionează prin aspectul elegant şi disponibilitatea suspensiei hidractive alături de existenţa unui propulsor diesel V6.
Laguna a rămas aceeaşi maşină extrem de sigură dar acum se poate lăuda şi cu o ţinută de drum excelentă şi finisaje foarte plăcute atât vizual cât şi la atingere. Accord şi Mazda6 sunt în topul segmentului în materie de gadget-uri şi feeling premium, respectiv dinamism şi frumuseţe exterioară.
Cât despre Insignia…aceasta are doi foarte mari aşi în mânecă – tracţiunea integrală şi unitatea diesel bi-turbo de 2.0 litri şi 220 cai putere. Aşa că după cum vedeţi sau poate după cum deja ştiaţi, Avensis, în vechea sa formă, cam rămăsese fără cuvinte grele de spus. Pai şi cum este noul model, mă întrebaţi?
Ei bine, din start vă pot spune că nu este mai sportivă decât o Mazda6 sau un Ford Mondeo. Nu-ţi oferă acea senzaţie premium precum un Accord şi nici nu rivalizează Insignia sau Passat la capitolul motorizări (adică performanţe). Însă pe lângă toate acestea? Pai simplu spus, noul Avensis este o maşină excelentă. Şi da, mi-am ales foarte bine superlativul.
Să încep cu aspectul exterior, unde maşina arată cel puţin interesant indiferent cum şi de unde o priveşti. Credeţi-mă, arată mult mai bine în realitate decât în poze. Fapt valabil şi pentru versiunea Break. Formele caroseriei aduc foarte mult cu cele ale modelului Venza – un crossover special pentru piaţa auto din SUA; ceea ce înseamnă că Avensisul poate să iasă foarte repede în evidenţă doar pentru că arată ca o maşină “făcută” pentru America.