Noul Touareg nu este o revelaţie. Şi nici măcar un model
revoluţionar. Este doar o evoluţie perfectă a unui produs
care în trecut se afla abia la prima generaţie. Aşa cum acest al
doilea Touareg este mai bun decât primul, logic, a treia generaţie
va fi şi mai reuşită. VW şi-a găsit însă calea şi Touareg de bate
acum la confort cu cea mai bună maşină din clasă – M-Klasse. Ambele
sunt foarte apropiate ca feeling şi dinamică, dar dacă ne gândim că
Mercedes-Benz este premium şi Touareg nu, noul VW schimbă acest
lucru şi acum este egal cu rivalul său german. Cutia cu opt trepte
şi sistemul start/stop, ambele oferite standard, scad considerabil
consumul. La fel, scăderea greutăţii a avut şi ea un cuvânt greu de
spus aici.
Noul Touareg este un echilibru ideal de confort, design
modern, interior ergonomic, lux şi tehnică nouă. În plus,
creşterea în calitate şi în rafinament este completată de cel mai
puternic atu pe care îl poate avea o astfel de maşină în această
perioadă. Echiparea standard este suficient de bogată pentru a se
putea trăi doar cu ea iar preţul de pornire al versiunii din test
este cu aproximativ 10.000 de euro mai mic decât o versiune
similară de la BMW, Mercedes-Benz sau Range Rover.
Versiune: V6 TDI BlueMotion Techonology
Motor: V6, Euro 5, 2.967 cmc, 240 CP/ 4.000 rpm, 550 Nm/ 2.000
rpm
Performanţe: 0-80 km/h – 5,4 sec., 0-100 km/h – 7,8 sec., viteză
maximă 218 km/h
Consum: urban 8,8 l/100 km, extraurban: 6,5 l/100 km, mediu 7,4
l/100 km, consum mediu în test: 10 l/100 km, emisii CO2 – 195
g/km
Preţ bază: 44.763 euro cu TVA
Preţ final model testat: 61.066 euro cu TVA.