Sunt 11 sisteme de asistenţă noi sau înnoite, însă voi le voi rezuma într-un singur paragraf: în funcţie de opţiuni, maşina asta îşi poate ţine singură distanţa faţă de cel din faţă, poate frâna preventiv, îşi poate păstra singură banda de mers, îşi reglează singură farurile, citeşte semnele de circulaţie, poate parca singură şi mai poate evita accidentele frontale, în anumite limite, fireşte.
Reunite sub numele de Intelligent Drive, sistemele de siguranţă se bazează pe o cameră video Stereo Multi-Purpose şi pe un sistem de radare care acţionează pe mai multe zone (apropiată, medie, îndepărtată). Practic, maşina ştie când un accident este iminent şi acţionează pentru a-l preveni: de la atenţionarea şoferului că este obosit, până la acţionarea frânelor pentru a repune maşina pe o trasă cât mai sigură atunci când s-a depăşit linia continuă iar din faţă vine o altă maşină.
Dacă tu nu coteşti, ea doar te pune puţin pe trasă apoi te trage de mânecă!
Este interesant că sistemul de păstrare a benzii de rulare acţionează frânele pe roţile care repun maşina pe trasă, şi nu motoraşele servodirecţiei. Din acest motiv, sistemul te va ţine permanent pe mijlocul bandei de rulare, prin intervenţii dese, chiar dacă abia perceptibile. Dacă însă încerci să mergi „fără mâini”, se prinde şi te atenţionează vizual şi prin reducerea vitezei maşinii – Mercedes-Benz vrea încă să fim şoferi, nu leneşi dormind la volan!
Nu ştii să parchezi? Nu-i nimic, te ajut eu!
Dar două sisteme merită menţionate cu precădere, pentru că sunt noi – sistemul de prevenire a accidentelor cu maşini sau pietoni care traversează prin faţa maşinii, care pregăteşte frânele maşinii şi chiar frânează pentru a opri maşina la viteze de până în 50 km/h dacă şoferul nu intervine, precum şi sistemul de prevenire a coliziunilor din spate, care, atunci când detectează riscul unui accident produs de o maşină care vine tare din spate, acţionează avariile şi pregăteşte sistemele active de siguranţă de la interior pentru a proteja cât mai bine pasagerii.
Nu mă lovi în spatele ăsta sexy!
Am testat şi sistemul de prevenire a accidentelor cu pietoni, maşina frânând şi oprind singură de la 50 km/h fără a atinge manechinul care ne aştepta cu un zâmbet larg pe faţă. Inginerii Mercedes-Benz ne-au spus că maşina va reacţiona la fel şi dacă un pieton sare în faţa maşinii, însă totul depinde şi de distanţa până la el, aşa că tot mai bine căscaţi ochii…
Per total, Mercedes-Benz E-Class 2013 este una dintre cele mai avansate maşini din segment atunci când vine vorba de siguranţă, iar eu unul mă gândesc că noua generaţie de prin 2016 va fi din ce în ce mai greu de accidentat…
Să vedem aşadar şi concluziile