În Barcelona era primăvară deja, iar organizatorii testului internaţional au avut grijă să ne trimită cu maşinile prin dealurile şi munţii care înconjoară oraşul, pe trasee cât mai sinuoase posibil. Am ales un E 350 BlueTEC T-Modell, un V6 turbodiesel de 252 de CP care va fi probabil atractiv pentru foarte mulţi dintre clienţii de E Class din România, chiar dacă majoritatea vor opta pentru caroseria sedan, spre deosebire de nemţii care preferă versiunea Estate.
Ai familie? Ia-ţi break! Sincer, acum…
Normal, cu un astfel de motor, plăcerea de a conduce e la cote maxime, deşi nu e nici pe departe cel mai puternic din gamă. Cuplul aflat la dispoziţie din cei 3 litri ai motorului este uriaş: 620 Nm, disponibili integral între 1.600 şi 2.400 rpm, adică suficient cât să nu simţi nevoia de a schimba vitezele prea des (mă rog, de asta se ocupă cutia de viteze 7G-Tronic Plus). Accelerarea de la 0-100 km/h se face în 6.9 secunde, iar viteza maximă este de 245 km/h, valori cât se poate de bune pentru un astfel de motor.
În versiunea Avantgarde este şi mai sexy!
Am apreciat rezervele nelimitate de putere ale propulsorului, precum şi confortul în care faci absolut orice manevră de depăşire sau de acceleraţie. Direcţia este însă cam prea moale şi separată de ceea ce se întâmplă sub puntea faţă, astfel încât nu vei simţi prea des imboldul de a călca acceleraţia pe coadă la ieşirea din viraje. Cum pui însă maşina în „S”, cum lucrurile se schimbă simţitor: motorul îţi va fi păstrat îndelung într-o treaptă inferioară, iar manevrabilitatea se îmbunătăţeşte, astfel încât, chiar şi fără pachet AMG Sports, ai sub tine o limuzină cu o pronunţată tentă sport – nu la fel de brutală sau de exactă precum ceilalţi doi concurenţi teutoni, dar suficient pentru a-i pune un zâmbet tâmp pe buze şoferului.
„S” vine de la Sssssssporrrrt!
Acţionarea padelelor din spatele volanului ajută la condusul sportiv, iar cutia de viteze schimbă rapid, deşi la nevoie nu retrogradează automat la fel de rapid ca transmisiile concurenţilor direcţi. În schimb, totul este axat pe confort: trecerile peste denivelări nu se simt nici măcar pe versiunea AMG (despre care voi vorbi separat), iar virajele abordate cu putere nu vor zgâlţâi pasagerii, pentru că şasiul ţine maşina cât mai dreaptă pe şosea iar ruliul şi tangajul sunt aproape absente – lucru impresionant la o maşină de 4.9 metri!
Consumul oficial este de 5.7 litri în medie, dar noi n-am reuşit să coborâm sub 10. E adevărat, şi rularea a fost pe măsura drumurilor virajate pe care s-a desfăşurat testul…
Viraje? Da, cu plăcere!
Per total, proaspătul E-Class este cel mai confortabil dintre cei trei teutoni premium, cu două personalităţi distincte în funcţie de modul de rulare (E sau S) şi cu o obsesie de a nu deranja cumva cu ceva şoferul şi pasagerii, oricât de tare se merge cu maşina. Apropo de asta, să vedem ce aduce nou E-Class în materie de siguranţă, un capitol care merită o pagină separată.