TEST: Mercedes E-Class 2013. E-leganţa, reinventată

Autor: Adrian Mihălţianu 17 feb. 2013 Test in premiera

În primul rând, materialele sunt de calitate excelentă, chiar un pic mai bune decât ce găseşti pe Audi A6 şi BMW Seria 5. Peste tot unde poţi întinde mâna ai materiale moi, plăcute la atingere, iar inserţiile de aluminiu sau de lemn sunt de cea mai bună calitate, nu prezintă jocuri şi nu sună a gol. De prisos să spun că liniştea din habitaclu este desăvârşită chiar şi la viteze de autostradă (dacă nu sunteţi într-un AMG, fireşte).

Lemnul poate fi înlocuit de aluminiu. Remarcaţi comenzile de lângă scaune, pentru suporţii laterali

Cele cinci ceasuri de bord ale modelului actual au fost înlocuite de trei, cu design modern, iar pe consola centrală avem acum un ceas analogic, care dă o tuşă de lux interiorului. În fine, avem schimbări de design pentru comenzile de pe volan şi pentru gurile de aerisire, însă comenzile îşi păstrează minusul caracteristic Mercedes-Benz, şi anume dispunerea lor complet diferită de a oricărei alte mărci de maşină, precum şi aglomerarea de butoane de pe consola centrală. Asta cere acomodare, dar fanii mărcii nu vor fi câtuşi de puţin deranjaţi.

La nevoie, comanzi două trape – una fixă, alta mobilă. Lumină, mai multă lumină!

Spaţiul este generos pentru cinci adulţi, fotoliile (căci nu le pot spune scaune, la cât sunt de groase) sunt confortabile în orice versiune de echipare, în special atunci când sunt acoperite cu piele perforată, dar pot fi dotate şi cu un sistem regăsit pe clasele superioare, care îţi strânge suporţii laterali în jurul corpului exact atât cât doreşti, sau chiar dinamic, în funcţie de mişcările maşinii. Un minus este reprezentat aici de spaţiul prea îngust rezervat labelor picioarelor pasagerilor din spate, treabă care necesită ridicarea scaunelor faţă sau resemnarea cu o poziţie de şezut incomodă la drumuri lungi.

Spaţiu generos pentru genunchi, umeri, coate, dar nu şi labele picioarelor…

Poziţia la volan se poate defini foarte uşor şi cât se poate de exact, deşi parcă vei sta ceva mai sus decât în principalii doi concurenţi, indiferent de cât de jos vei coborî şezutul scaunului. Am apreciat vizibilitatea excelentă pe toate direcţiile, ajutată de sistemele de monitorizare a unghiului mort şi de camera de marşarier cu ghidaj dinamic şi reprezentare „de sus” a maşinii – cele mai complicate manevre de parcare sunt astfel uşurate, asta dacă nu cumva alegeţi parcarea automată disponibilă în opţiune…

În fine, spaţiile de stocare sunt generoase şi bine gândite pentru o maşină premium care pune atât accent pe design. Să amintesc şi că portbagajul are 540 de litri standard pentru sedan şi 695 de litri standard pentru Estate, cu precizarea că acesta din urmă poate ajunge la 1.950 de litri cu bancheta rabatată! De asemenea, Mercedes-Benz a adus câteva inovaţii, precum sacoşa extensibilă EASY PACK, arătată mai jos, în care îţi poţi pune cumpărăturile fără a le mai căuta apoi împrăştiate prin portbagaj…

Sacoşa extensibilă costă o poală de bani, dar nu-ţi mai împrăştii cumpărăturile prin portbagaj…

Ar fi milioane de alte lucruri de spus despre interiorul noului E-Class, dar nu mi-ar ajunge zece pagini. Mai menţionez totuşi că puteţi opta pentru un sistem audio de 1.200 W de la Bang & Olufsen (cel standard se aude bine dar nespectaculos, însă cel de la B&O este pur şi simplu genial), precum şi că toate opţiunile de personalizare sunt disponibile indiferent de nivelul de echipare ales, astfel încât fiecare E-Class va fi practic unic prin combinaţia foarte mare de opţiuni disponibile.

Remarcaţi indicatoarele noi de bord şi ceasul analogic de pe consolă

Pe scurt, deşi interiorul noului E-Class este un pas înainte mai mic faţă de cel făcut la exterior, doar cu retuşuri care împrospătează maşina, nici nu erau prea multe de îmbunătăţit – avem, în opinia mea, cel mai bun interior din segment, sub raportul confortului, al asamblării şi al calităţii materialelor.

Să vedem însă şi cum se conduce redesenatul E-Class… 

Pagini: 1 2 3 4 5 6


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide