Mazda CX-3: dotări şi siguranţă
Nu voi înşirui aici toate dotările maşinii, îţi poţi face o idee citind articolul despre dotările şi preţurile Mazda CX-3. Voi menţiona însă trei aspecte care arată cât de avansată este maşina:
Mult mai dotată decât te-ai aştepta
Pe partea enervantă a lucrurilor amintesc totuşi faptul că n-am reuşit să dezactivez avertizările navigaţiei atunci când depăşeam un pic viteza maximă legală sau mai ales atunci când urmau camere radar fixe sau mobile. E foarte bine că-ţi spune navigaţia că urmează o cameră mobilă, dar atunci când vocea suavă îţi spune de repetate ori să încetineşti deşi tu ai cu 2 km/h mai mult decât viteza maximă legală, te cam enervezi.
Mazda CX-3: concluzii
Nu voi face o comparaţie aici cu concurenţii ei, vom reveni cu un test special în acest sens, însă ţin să spun că versiunea recomandată este cea turbodiesel, pentru că e cea mai potrivită raportată la ţinuta de drum a maşinii şi la scopul ei final.
Un crossover de clasă B foarte reuşit, potrivit pentru mediul urban
Nu vei ieşi cu maşina asta pe drumuri foarte accidentate şi nici în offroad, dar te vei bucura de faptul că înghite gropile şi denivelările fără stres şi fără zgomot. Nu vei croşeta serpentinele ca un dement cu ea, dar dacă vrei să ai mici reprize cu tente sportive, maşina se va supune fără să crâcnească. În fine, nu vei câştiga concursuri de taxe şi impozite mici (la motoarele pe benzină, din cauza cilindreei mari), dar te vei bucura de un consum mic, inclusiv în oraş.
Per total, o maşină foarte plăcută din toate punctele de vedere, cu foarte puţine minusuri reale şi deosebit de frumoasă (am mai spus asta?!). Dacă ar face şi scaune cu suport lombar, ar fi perfectă. Aşa, mai au şi concurenţii o şansă, cel puţin în ceea ce mă priveşte.
De testat şi de apreciat cu măsură, maşina deja poate fi comandată şi testată în România.