De ce n-ar trebui să cumpăr un GLA 45 AMG?
Dacă ai probleme cu spatele, atunci nu ai ce căuta în zona sportivă, acolo unde AMG ştie să facă şasiuri superbe, dar foarte rigide. Scaunele sport amortizează trepidaţiile şasiului, însă trecerea peste obstacolele de genul şinelor de tramvai, a încetinitoarelor de plastic sau beton şi a rosturilor de la capetele podurilor poate dăuna întrucâtva confortului.
Scaunele sunt totuşi comode, oferă o bună susţinere laterală
De asemenea, dacă te uiţi la faptul că un GLA obişnuit, de 211 CP, care prinde suta în 7.1 secunde şi e dotat cu transmisie automată şi tot ce trebuie costă 39.072 de euro, s-ar putea să te gândeşti dacă ai neapărată nevoie de 360 CP pentru a prinde suta în 4.8 secunde, sau mai degrabă te vei bucura de suficienta sportivitate a unui model „normal”, care îmbină confortul cu spiritul practic.
Interiorul sport de la GLA 45 AMG poate fi înlocuit oricând cu unul luxuriant pe un GLA obişnuit, în aceiaşi bani
În fine, dacă eşti chiar purist, atunci vei opta totuşi pentru A45 AMG, fie şi pentru că pe acela îl poţi deghiza mai uşor în „mieluşel”, astfel încât cei din trafic să nu ştie cu cine au de-a face atunci când te hotărăşti să le dai fum…
În rest, eu nu găsesc alte motive, dar acum rămâne să judecaţi şi voi…
Bine, m-ai convins. Cât costă un GLA 45 AMG?!
Conform site-ului Mercedes-Benz România, costă 57.908 euro cu TVA inclus. De consumat, nu consumă foarte mult, cu condiţia să fii decent cu acceleraţia. În oraş poţi obţine şi un 8l/100 km, dar cu mare atenţie, altfel sari rapid la 12l/100 km. În afară, cerul e limita, fiecare şofer va decide cât de mult apasă pe acceleraţie. În testul meu de 500 de km, am obţinut un consum mediu de 9.5 l/100 km, dar fără a face prea multe excese (20% în oraş mers liniştit, 30% autostradă mers la limita amenzii, 30% drumuri naţionale mers identic şi 20% drumuri virajate de munte abordate sportiv la răstimpuri).
Aderenţa pneurilor Continental e de zile mari, frânele AMG merită toţi banii!
Cei doi litri ai motorului de 360 CP nu te vor ruina la taxe şi impozite, în schimb emisiile de 175g/km îşi vor spune prezenţa la plata taxei de timbru. Per total însă, un pachet la circa 60.000 de euro care să-ţi ofere atâta sportivitate, cu o tentă practică şi un exterior absolut fabulos, e mai greu de găsit.
Din acest motiv, dacă ai cântărit atât pro-urile cât şi argumentele contra, tot ce-ţi mai rămâne de făcut este să o testezi. Atâta doar să nu uiţi: comutat în Sport, accelerat şi retrogradat de repetate ori, până când cad munţii peste tine din cauza zgomotului evacuării. Mr. Boombastic nu te va dezamăgi!