Test în România cu Toyota Auris HSD
Nici un zgomot! Şi asta datorită motorului electric, acesta intrând
în funcţiune imediat cum se apasă butonul Start. Maşina
este silenţioasă şi chiar plăcută la condusul prin „micul
Paris”, mai ales dacă vei merge în mare parte numai pe baterii. Dar
dacă se trece la apăsarea rapidă a pedalei de acceleraţie sau
kick-down, Auris HSD va scoate un sunet destul de accentuat.
Toyota Auris HSD foloseşte un motor pe benzină de 1.8
litri VVT-i de 100 CP şi un motor electric de 80 CP, cele
două propulsoare fiind cuplate la o cutie cu variaţie continuă
(CVT). Puterea combinată a celor două agregate este de 136 CP,
suficienţi pentru a asigura o acceleraţie de la 0 la 100
km/h în 11,4 secunde şi o viteză maximă de 180
km/h.
parcurşi la o viteză maximă de 130-140 km/h, am reuşit să scoatem
un consum mediu de 6,4 litri/100 km, iar
în oraş de 5,2 litri/100 km. Am fi putut scoate un
consum mai mic, poate chiar cel dat de constructor, respectiv 3,8
litri/100 km, dacă ne-am fi supus „regulilor” indicatorului de
condus ecologic.
Aceeaşi poziţie înaltă la volan o regăsim şi la
Auris HSD, şi acest lucru s-ar putea să nu fie un lucru bun pentru
cei care au peste 1,85 metri, care, la drumuri lungi, vor resimţi
oboseală şi un anumit disconfort. În schimb, maşina oferă o
vizibilitate extrem de bună, atât în spate, cât şi în
faţă. Spre deosebire de modelul Auris, suspensiile hibridului par
ceva mai rigide, dar, cu toate acestea, denivelările din Bucureşti
sunt absorbite cu succes.