Nu ai nevoie de mai mult de 5 km la volanul acestui Abarth esseesse pentru a descoperi că italienii ştiu să vândă maşini într-un mod total aparte, ştiu să scooată banii din portofelul tău. 500 Abarth este o jucărie cu un sex appeal enorm, dar ca hot hatch încă se află în zona pubertăţii. După un tratament esseesse lucrurile devin interesante.
Primul detaliu evident este evoluţia ţinutei de drum, o evoluţie în bine. Filtrarea imperfecţiunilor suprafeţei de rulare este mult mai bună, confortul la rulare este net superior. Am fost plăcut surprins dar contrariat, au renunţat oare la rigurozitate? Nici vorbă. 500 se dovedeşte mult mai riguros în a menţine trasa în cazul unui condus sportiv, tendinţa subviratorie apare ceva mai târziu.
Din păcate prin acea cutie italienii nu au scăpat şi o cutie cu şase rapoarte, sau una cu cinci dar ceva mai precisă în ceea ce priveşte timoneria. Plusul de 25 CP se simte, dar să nu vă aşteptaţi la diferenţe colosale între cele două versiuni. S-a câştigat semnificativ la capitolul reprize în primele trepte, adică ceea ce contează.
În cazul modelului avut la test echipat cu o evacuare cu patru finale s-a câştigat enorm şi la capitolul sunet. La rece motorul sună ca un V8 american, pentru ca mai apoi când ajungi cu el sus să aibă ceva din isteria unui Ferrari. Multă lume întoarce capul pe stradă cu speranţa de a vedea un supercar…şi în linii mari nu pot spune că sunt dezamăgiţi.
Nici versiunea de 135 CP nu suferă la capitolul frâne, dar esseesse chiar te face să zâmbeşti, excelent sistemul de frânare. Şi am mai observat aptul că luminile de varie în cazul frânărilor violente nu se mai aprind aşa timpuriu, deci a mai fost rezolvat un detaliu iritant. Nici în ceea ce priveşte consumul nu trebuie să aveţi emoţii.
Puteţi obţine valori bune într-un regim economic, într-unul sportiv se ajunge şi pe la 18 litri. Un kit care transformă atât de puternic maşina încât reorganizează puţin sistemul de valori. Pentru un Abarth 500 preţul de 18.700 euro este poate puţin cam mare. Poate senzaţia se amplifică şi după ce conduci maşina.
Cei, poate de recomandat de luat în calcul chiar din start. Oricum dacă aveţi un 500 Abarth, daţi o tură şi cu „esseesse”, veţi rămâne fără 2.500 euro în mod cert.
Aproape de adevăr pentru că maşina a mai câştigat în viaţă, în temperament, în atitudine, în rigoare.