Odată cu apariţia lui Adam Rocks debutează şi o nouă motorizare Opel, ECOTEC de 1,0 litri – un motoraş cu trei cilindri în linie capabil să livreze punţii faţă 90 sau 115 cai-putere şi un cuplu de 170 de Newtoni-metru (de la doar 1.800 rpm), ajutat de o cutie manuală în şase trepte. ECOTEC-ul de 1,0 litri va deveni în curând şi motorizare pentru Opel Adam şi pentru Opel Corsa.
Versiunea testată de noi a fost cea de 115 cai-putere, care duce maşina la o viteză maximă de 196 km/h (nu am verificat asta, dar îi credem pe cuvânt pe cei de la Opel) şi o ajută să atingă suta de kilometri pe oră, cu start de pe loc, în 9,9 secunde.
Însă mai impresionant decât oricare dintre cifrele de performanţă antemenţionate este absenţa sonoră a motorului în turaţii de peste 3.000 de rotaţii pe minut. Este silenţios. Da, este mai silenţios decât un motoraş cu patru cilindri în linie. Acesta a şi fost unul dintre obiectivele pe care inginerii care au dezvoltat motorul de 1,0 litri l-au avut trecut în lista de To do-uri.
Pentru a-i ridica garda la sol lui Adam Rocks cu 1,5 centimetri (ajunsă acum la 14 centimetri), inginerii au refăcut setările sistemului de suspensie. Ampatamentul de 2,3 metri nu-ţi garantează că vei trece peste obstacole în confort deplin (am găsit ne-am rătăcit şi am ajuns pe cel mai plin de gropi drum neasfaltat de pe lângă Riga, unde am conchis că ne place mai mult şoseaua), însă rulatul pe asfalt necariat te încurajează la drumeţii de sute de kilometri.