V-aş spune preţul noii Octavia dar încă ele nu au fost anunţate la ora scrierii acestui articol. Ce ştim este că preţurile vor începe din zona celor 14.000 de euro şi vor urca binişor peste 20.000 de euro. Probabil că un 1.2 TSI 105 CP în echipare medie va costa undeva în jurul a 16.500 de euro. Dar voi reveni pe acest subiect în februarie, când vom avea preţurile oficiale.
Principala maşină din grupul VAG ameninţată de noua Octavia este chiar VW Jetta, care are un ampatament mai scurt cu doar 35 de mm şi o lungime mai mică cu 15 mm, motorizări similare sau mai puţin potente şi dotări similare. Platforma diferă, iar sistemele de siguranţă sunt mai evoluate, culmea, la Skoda!
Cu Oceanul Atlantic în spate, Octavia 3 e pregătită să facă felul. Concurenţilor. Jetta sughiţă.
Grupul VAG îşi va asuma acest canibalism, pentru că ravagiile pe care le va face noua Octavia vor avea loc în altă parte – în zona berlinelor de volum ale celorlalţi germani şi mai ales ale francezilor.
Merită aleasă această maşină? Dar dacă ne raportăm la dotări, la trenul de rulare şi la calitatea motorizărilor, precum şi la spaţiul interior şi la soluţiile de stocare, luând în considerare şi realităţile drumurilor din România şi preţurile obişnuite Skoda, atunci noua Octavia 3 devine clar o opţiune de top 3, dacă nu chiar pe locul 1 în segmentul berlinelor compacte de volum.
Verdict? Cine vrea fantezie, să caute altundeva. Cine vrea treabă nemţească glazurată ceheşte însă…
Dar cât de bine stă noua Octavia 3 în testele comparative, vom afla în comparativele pregătite de ProMotor pentru această primăvară. Revenim pe subiect aşadar. Deocamdată, în urma primului contact, pot spune că cehii de la Mlada Boleslav au o maşină foarte solidă care le iese pe poarta fabricii!
Pe testate!