Sincer, acesta este primul lucru care îmi trece prin minte când
mă uit la Juke. Maşina arată senzaţional dar într-un mod care a
şocat atunci când au fost prezentate primele fotografii oficiale şi
care va şoca de fiecare dată de când, de acum înainte, oamenii vor
vedea Juke, live, pe stradă.
După cum am mai spus, Juke este o maşină mică, poate mai mică decât
v-aţi fi aşteptat după primele fotografii. Aflat undeva între un
Clio şi un Megane, sau o Micra şi un Qashqai, Juke nu are un
concurent propriu-zis din punctul de vedere al dimensiunilor, dar
poate fi cumpărat în loc de un model de clasă mică – drept
alternativă mai mare, sau în locul unui SUV compact – drept un 4×4
mai mic, mai manevrabil şi mai eficient în oraş.
Absolut fantastic este designul părţii din faţă şi al profilului.
Nissan a preluat linia plafoanelor lui 370Z şi a lui GT-R şi a
adaptat-o unei caroserii de SUV. De aceea Juke arată extrem de
dinamic, privit din lateral.
Portierele spate au clanţele ascunse în montant şi au o dimensiune
destul de mică. Din păcate, designul a dictat acest lucru şi forma
a trimufat în faţa funcţiei – accesul în maşină fiind destul de
dificil.
Partea frontală este dominată de cele şase blocuri optice şi de o
grilă faţă extremă, întinsă la maxim către extremităţile maşinii.
Sper ca celelalte modele Nissan să nu preia mult din designul lui
Juke pentru ca acesta să rămână fantastic el, doar el.Partea din
spate ascunde alte elemente preluate de la 370Z – stopurile au o
formă foarte asemănătoare cu ale acestuia.
La exterior Transformers, la interior la fel. Totul este nou aici,
dar desigur există elemente de design şi componente din grup.
Salutăm plafoniera aflată şi pe Logan, ne-a făcut o mare plăcere să
o revedem. Şi butoanele pentru geamuri şi comenzile pentru faruri
şi semnalizare au fost preluate de la Qashqai, în rest avem multe
noutăţi. Cele mai spectaculoase părţi ale interiorului sunt consola
centrală, desenată după forma unei motociclete şi Nissan Dynamic
Control System. Aceasta este o inovaţie japoneză genială, lansată
pe Juke, care sper, va fi preluată pe orice Nissan.
Dacă ne amintim că în GT-R există practic un fel de Playstation
ascuns în spatele consolei centrale, acest nou sistem de control
pentru şofer cred că a fost o joacă de copii pentru inginerii
Nissan. Amplasată sub sistemul audio, această unitate de control
îşi schimbă funcţia la o simplă apăsare de buton. Poţi regla astfel
climatizarea sau naviga prin diverse meniuri interesante care îţi
permit să reglezi sistemul de management al motorului, normal, eco
sau sport, cu efecte asupra acceleraţiei şi direcţiei sau îţi arată
câte G-uri atingi într-un viraj. Sună distractiv, ştiu, dar dacă
îţi plac G-urile trebuie să îţi cumperi un Juke 1.6 Turbo cu
tracţiune faţă. Doar tracţiune faţă.