Test în premieră: Mazda2

Autor: Andrei Ştirbu 17 feb. 2015 Test in premiera

Cei 80 de milimetri adăugaţi ampatamentului – ajuns acum la 2.570 mm – se traduc şi printr-un plus de spaţiu la interior. Dar pot să confirm că îţi poţi găsi poziţia ideală la volan fără nicio problemă. Şi pot să confirm că ai parte de susţinere laterală decentă atunci când urmezi căi unduioase. 

Singura problemă cu motorizările pe benzină pentru Mazda2 este aceea că nu te mai saturi să te pui în postura călăreţului folcloric din Jinba Ittai: dezvolţi o relaţie deosebită cu maşina, una acompaniată sonor de motorul aspirat care urcă liniar către 6.000 de rotaţii pe minut. Nu ştiu dacă există o expresie care să portretizeze mai bine relaţia simbiotică care se încheagă pe măsură ce interacţionezi cu maşina.

Mazda a depus efort şi în a crea un mediu cât mai plăcut şi în momentele când nu ai în vederea-ţi încruntată doar instrumentarul de bord. În funcţie de echipare şi de opţionale, Mazda2 poate dispune de Head Up Display, de sistem de infotainment ale cărui controale sunt ergonomic aranjate pe tunelul median, de ecran tactil cu diametru de şapte inci şi de sistem de conectivitate on-line MZD Connect. Totul este simplist şi frumos organizat şi ascunde cu succes câteva scăpări – finisajele unor butoane contrastează cu tabloul general al interiorului.

Însă nu este nimic suficient de serios încât să-ţi altereze senzaţia de nou şi de frumos. Totul pare bine închegat, iar materialele (mai ales în cazul versiunilor de echipare superioare) te trimit cu gândul la premium. Şi nu este vorba doar de ce poţi să atingi şi să vezi, ci şi de ce se ascunde în spatele ecranelor.

În timp ce siguranţa pasivă a fost îmbunătăţită prin modificările aduse structurii de rezistenţă, cea activă este susţinută de tehnologiile înglobate în sistemul i-Activsense: Blind Spot Monitoring, Lane Departure Warning System, Rear Vehicle Monitoring, Rear Cross Traffic Alert, Smart City Brake Support – toate sunt acolo pentru tine, în aşa fel încât riscurile de a fi implicat într-un incident să fie minime. Şi vine standard cu 6 airbaguri (frontale, laterale şi de tip cortină).

Tot la capitolul siguranţă merită menţionate Hill Launch Assist şi High Beam Control, cel din urmă controlând automat fazele de iluminare, asigurate în parte şi de farurile cu tehnologie LED.

Mazda2 poate găzdui până la 5 pasageri (cu toate că n-aş sugera asta pentru distanţe lungi) şi bagaje până la 280 de litri volum. În cazul în care configuraţia este 2 pasageri + bagaje, dispui de până la 950 de litri prin rabatarea banchetei spate.

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide