Test în premieră cu Volvo S60 D3
Încă nu m-am obişnuit cu ideea că Volvo îşi promovează
cel mai reuşit model din istorie cu o campanie ce
caracterizează maşina ca fiind „Rebelul”. Având în vedere că S60 se
luptă cu maşini ca Audi A4 sau Mercedes-Benz C-Klasse, cred că alta
ar fi trebuit să fie abordarea acţiunilor de promovare. Să nu uităm
că aceasta este singura maşină din lume care opreşte
singură în faţa unui obstacol din trafic fie că el este om
sau maşină. Siguranţa pasivă a fost dusă la alt nivel de către
Volvo, lucru de-altfel obişnuit pentru constructorul suedez. Nu pot
să nu mă întreb încă o dată. Nu ar fi normal ca Volvo să fie primul
constructor din lume care primeşte şase stele la testele Euro
NCAP?!
Nu, ar spune oficialii companiei sus-amintite. Pentru că, cel
puţin momentan, Pedestrian Detection este
opţional. În România el este oferit în cadrul unui pachet
denumit Driver Support care mai include comenzi audio pe volan,
oglinzi exterioare rabatabile electric, senzor de ploaie, sistemul
de avertizare Driver Alert, cel de avertizare asupra obiectelor
aflate în punctul mort BLIS şi sistemul de avertizare asupra
coliziunii frontale cu Full Autobreak plus cruise control adaptiv.
În funcţie de echiparea pe care o alegeţi, preţul acestui
pachet este cuprins între 2.046 şi 2.559 euro cu TVA
inclus.
Personal nu văd cum ai putea să conduci un S60 ştiind că maşina
ta nu estre echipată cu aceste dotări. Este ca şi cum ţi-ai cumpăra
un M3 fără frânele standard. Sau un Landcruiser fără tracţiune
integrală. Dotările de siguranţă sunt punctul forte al lui
Volvo şi cred că, cel puţin în România, acest lucru poate
atrage mai mulţi clienţi decât ideea că acesta este cel mai rebel
model al mărcii.
În plus, nu toate S60 pot fi considerate ca făcând parte din
gama celui mai dinamic Volvo din istorie. Reţineţi şi faptul că S60
este considerat astfel datorită unor dotări care nu sunt standard –
suspensia cu amortizoare controlate electronic 4C şi
servo-direcţia ajustabilă. Aceste două dotări sunt oferite
într-un pachet care costă, universal, pentru orice echipare, 1.193
euro cu TVA.
Poţi spune că un 2.0T echipat până în dinţi este o maşină
dinamică sau un T6 AWD de 304 CP este într-adevăr
cel mai dinamic Volvo din istorie. Un D3 de 163 CP
fără dotările speciale pentru suspensie şi direcţie nu este deloc
cel mai dinamic Volvo din istorie şi nici măcar cel mai dinamic
S60. El are alte calităţi,care dacă sunt completate de o
configurare inteligentă a maşinii, va rezulta o limuzină de clasă
medie care poate lua locul uşor unui A4. Iată de ce.