Test în premieră cu noul smart fortwo facelift
smart fortwo este cea mai economică şi puţin poluantă
maşină din lume. După facelift, modificările aduse
motorizărilor au vizat în special obţinerea unor cifre de consum şi
emisii poluante şi mai mici decât cele de până acum. Practic, din
cele cinci motorizări disponibile, fortwo facelift are trei
capabile de emisii poluante sub 100 de grame/ kilometru.
Versiunile pe benzină mild-hibrid, MHD, de 61 respectiv 71
CP au emisii poluante de 97 grame pe kilometru iar
diesel-ul de 54 CP rămâne campionul absolut cu 86 grame de CO2
emise pe kilometru.
Odată cu facelift-ul, posibilităţile de personalizare ale lui
fortwo au crescut considerabil. Pe lângă noile culori de exterior
şi materialele noi de interior, soft-top-ul versiunii cabrio
poate fi de acum comandat în culorile negru, albastru
închis sau roşu. La fel, celula de siguranţă
Tridion, de acum poate fi comandată în premieră şi
în culoarea albă, caz în care şi capacele oglinzilor retrovizoare
şi grila faţă vin vopsite în culoarea albă. Deci dacă aveaţi cumva
emoţii că nu puteţi comanda un fortwo alb complet cu soft-top şi
interior roşu, facelift-ul a rezolvat problema.
În total, acum după facelift, există 84 de combinaţii de
personalizare a exteriorului. Impresionant şi dificil de
decis asupra combinaţiei câştigătoare. Altfel, exteriorul nu a fost
modificat atât de mult încât să merite să-ţi schimbi vechiul fortwo
cu unul nou. Pe lângă paleta de culori nouă, există de acum modele
noi de jante iar pragurile şi partea inferioară a spoilerelor sunt
vopsite în culoarea caroseriei.
Special pentru acest nou model de acum vor putea fi comandate
faruri de rulare pe timp de zi cu LED-uri şi un al
treilea stop central care de asemenea foloseşte tehnologia LED.
Farurile de rulare pe timp de zi vor putea fi comandate pe maşinile
cu senzor de lumină dar oficialii smart declară că se studiază
posibilitatea ca aceste noi faruri să poată fi montate şi pe
versiunea fortwo de dinainte de facelift. Altfel, stopul central cu
LED-uri poate fi comandat ca accesoriu şi se potriveşte fără
probleme.
Interiorul a suferit însă modificări de design.
Partea superioară a bordului este nouă, iar gurile de ventilaţie
din laterale de acum sunt rotunde. Ceasurile din mijlocul bordului
– turometrul şi ceasul au un design interior nou, lucru valabil şi
pentru vitezometrul din spatele volanului. Partea
inferioară a acestuia include de acum un nou display
informaţional cu meniu complet pentru computerul de bord.
Acesta poate fi de acum controlat prin intermediul unui
comutator rotativ amplasat pe maneta de control al
ştergătoarelor din partea dreaptă a volanului.
Există de acum şi un nou volan cu design nou şi
posibilitatea optării, opţional pentru un sistem de cruise
control. Butoanele acestuia sunt amplasate pe cele două
braţe ale volanului, dar sincer mai bine amplasau acolo ceva
comenzi pentru sistemul audio. Referitor la acesta, a fost schimbat
în versiunea de bază şi opţional va fi disponibil un sistem
constând într-un touchscreen imens care acoperă
practic aproape tot spaţiul destinat sistemului audio. Având doar
trei butoane, noul sistem de entertainment disponibil
opţional pe smart poate fii controlat în totalitate prin
tocuhscreen iar acest lucru este posibil fără ca sistemul
să funcţioneze lent sau meniurile să fie complicate.
Sistemul poate rula muzică, video sau
fotografii. Preţul pentru el este în Germania de
aproximativ 1.000 de euro, dar la acest preţ mai
trebuie să calculaţi încă aproximativ 500 de euro (în Germania)
pentru sistemul audio surround care aduce în plus două
difuzoare amplasate pe lateralele maşinii în spatele
scaunelor, un subwoofer pasiv sub scaunul şoferului şi un
amplificator amplasat în spatele torpedoului. Nu există termen de
comparaţie între o versiune standard şi una cu surround, aceasta
din urmă se aude perfect pentru interiorul lui fortwo.
Cea mai interesantă dotare care poate fi comandată costă 240 de
euro (cu TVA şi montaj inclus în Germania) şi este un
support special pentru iPhone prin intermediul căruia
conectezi acest telefon la sistemul maşinii. De pe AppStore mai
trebuie să comanzi aplicaţia smart pentru iPhone, care costă 9,99
euro şi astfel, folosind telefonul Apple şi un abonament de date
bun poţi asculta webradio la discreţie sau folosi
navigaţia. Atenţie însă, pentru ca această navigaţie să
funcţioneze full, complet, este nevoie să se plătească 49,99 euro
pe an pentru upgrade la navigaţia full, nu doar standard cu hărţi
statice. Desigur, acest sistem nu va fi disponibil în toate ţările
şi încă nu ştim dacă România este norocoasă sau nu.