Test în premieră cu noul smart fortwo facelift

Autor: Dan Vache 06 aug. 2010 Test in premiera

Dacă pot găsi persoane care să cheltuiască 36.000 de euro pentru
un super Tailor Made, nu cred că se vor înghesui foarte mulţi
clienţi la acest Ultimate 112. Deşi s-ar putea să
mă înşel pentru că momentan există 1.000 de persoane care plătesc
în Germania câte 700 de euro pentru patru ani, în scopul de a
conduce primul smart electric din istorie.

Da, primele smart-uri electrice au ajuns la diverse companii sau
clienţi care le-au închiriat cu câte 700 de euro pe lună, sumă care
trebuie plătită timp de 48 de luni. În această sumă primeşti
dreptul de a utiliza maşina şi orice întreţinere sau reparaţie a
maşinii este inclusă în aceşti bani. Datorită succesului uriaş al
programului smart electric, Mercedes-Benz a decis mărirea
numărului de unităţi la 1.500.
Din păcate, momentan
România nu este pe lista ţărilor care pot face un astfel de leasing
pentru smart electric dar în doi ani maşina va fi disponibilă în
showroom-uri pentru comercializare.

Un plin de baterii costă în Germania aproximativ trei euro,
adică autonomia de 135 km promisă de smart costă, repet, în
Germania, aproximativ 12 lei.
Costul este fantastic şi
dacă autonomia va fi cea promisă şi preţul de achiziţie al maşinii
nu va fi cumplit de scump smart-ul electric va deveni maşina
genială pentru oraş. Oficialii smart susţin că la o sesiune de
teste de pe Coasta de Azur au existat jurnalişti care au
rulat chiar şi peste 150 km cu un plin de baterii.
Asta
este o veste bună, pentru că probabil că autonomia de 135 km
anunţată oficial este veritabilă.

Bateriile se încarcă de la 20% la 80% în trei ore
jumătate
iar o încărcare completă durează opt ore şi se
poate face de la orice priză. În cai putere, puterea
motorului electric este de 41 CP
iar cuplul are o valoare
foarte bună de 120 Nm. Astfel, 0 – 60 km/h sunt atinşi în 6,5
secunde. Special pentru modelul electric, aplicaţia pentru
iPhone se numeşte electric drive app
şi va afişa pe
ecranul telefonului informaţii ca: statusul maşinii – dacă este
pornită sau oprită, autonomia actuală a bateriilor, nivelul de
încărcare, dacă maşina este pusă la încărcat, precum şi cele mai
apropiate staţii de încărcare publice.

Nu ştiu când vom vedea primele staţii de încărcare electrică a
maşinilor prin oraşele din România dar sper ca autorităţile să se
trezească pentru că acesta este viitorul. Poluare zero şi costuri
de exploatare extrem de mici. Personal, eu parcurg cu smart-ul
fortwo aproximativ 400 km lunar, doar în oraş, cu un cost de 150 de
lei. Dacă maşina ar fi electrică şi preţul energiei ar fi
cel din Germania,
cu aceeaşi sumă aş parcurge uşor 1.500
km. Asta înseamnă că aş circula minim trei luni cu banii cu care
rulez acum doar o lună. Plus că în aceşti kilometri nu aş polua
deloc aerul din România.

fortwo electric este una din cele mai plăcute maşini din
lume de condus
. Ideea de maşină electrică este genială iar
un smart electric chiar este maşina perfectă pentru oraş. Momentan
maşina se află totuşi în teste, chiar dacă ele sunt folosite de
persoane fizice sau companii. Dar chiar şi aşa, funcţionează
ireproşabil. Motorul scoate doar un mic zumzăit,
pe care eu totuşi l-aş accentua pentru că dacă rulezi cu 40 km/h pe
nişte străduţe prin spatele blocului şi accelerezi uşor, nu se aude
nimic şi deci nimeni nu te va auzi că te apropii. Sincer cred că
aceasta este singura problemă a lui smart fortwo electric – are
nevoie de mai mult zgomot la rulare pentru a se face auzit în
spaţiile foarte liniştite.

Pagini: 1 2 3 4 5


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide