Din punct de vedere dinamic, Seat Alhambra se dovedeşte
a fi un adevărat MPV. Confortul habitaclului este dublat
de absorţia foartă bună a denivelărilor din asfalt. Vom vedea
într-un test viitor, mai complex, cum se va prezentă suspensia prin
gropile din România.
Maşina testată era echipată cu un propulsor diesel
de 2,0 litri, care dezvoltă 170 CP şi
care era cuplat la o cutie manuală cu şase rapoarte. Din păcate,
traficul aglomerat nu ne-a permis să utilizăm aşa cum trebuie
resursele dezvoltate de propulsor. În schimb, scurtele incursiuni
pe reţeaua de autostrăzi din jurul Barcelonei ne-au permis să
descoperim reprizele excelente ale motorului.
Conform fişei tehnice, motorul este capabil să ridice
acul vitezometrului de la 0 la 100 km/h în 9,8
secunde, ceea nu este deloc greu pentru o maşină de
aproape 1,8 tone în varianta cu şapte locuri. În afară de acest
propulsor, maşina mai poate fi echipată şi cu un motor diesel de
2,0 litri, care dezvotă 140 CP.
Ca şi o noutate pentru propulsoarele Seat, cele două
motoare diesel sunt echipate cu un sistem denumit SCR (Selective
Catalytic Reduction). Practic, este utilizat aditivul
Adblue, rolul său fiind de a reduce oxizii de azot rezultaţi în
urma arderii motorinei.
Pe lângă cele două propulsoare diesel, Seat Alhambra propune
două propulsoare pe benzină TSI de 1,4 litri de 140 CP, respectiv
de 200 CP.
Din păcate, nu avem în acest moment nici o informaţie
legată de preţuri sau motorizările care vor fi comercializate în
România, însă ştim cu certitudine că propulsorul pe
benzină de 1,4 litri şi 150 CP va fi una din variantele de
motorizare.
Cu un exterior care duce mai departe imaginea de marcă,
noul Seat Alhambra se dovedeşte a avea
un aer stilat, primitor, calităţi necesare unui MPV cu
pretenţii. Capota este dominată de două nervuri care se cotinuă cu
grila radiatorului, iar sigla Seat domină calandrul maşinii,
creându-se astfel un aer dinamic.
Dacă partea frontală a noului Seat Alhambra se diferenţiază
destul de mult de fratele
VW Sharan, spatele nu prezintă foarte multe modificări,
singurele elemente disticte fiind blocurile optice, care
în cazul Seat-ului, sunt inspirate de la modelul Ibiza.
Un aspect interesant este utilizarea a două portiere
glisante în spate, accesul la locurile doi şi trei din
habitaclu fiind foarte facil. Ca şi o opţiune, Seat Alhambra este
oferită şi cu sisteme automate de închidere şi deschidere a celor
două uşi.
Din punct de vedere dimensional, noul
Seat Alhambra este cu 22 de centrimetri mai lung ca şi precedesorul
său şi mai lat cu 9 cm, ceea ce face ca lăţimea totală să
fie de 1,90 metri. Creşterea în dimensiuni se traduce simplu: mai
mult spaţiu oferit pasagerilor modelului spaniol, iar, în varianta
cu şapte locuri, scaunele din rândul al treilea pot acomoda doi
adulţi.