TEST în premieră cu noul Opel Astra K. Insuportabila uşurătate a maşinii de familie

Autor: Adrian Mihălţianu 30 sept. 2015 Test in premiera

6. E o maşină gândită în continuare în jurul familiei

Da, arată senzaţional pe roşu, ba chiar şi pe albastru-verzui (fetele să mă ierte, dar îmi e imposibil să redau exact nuanţa) îţi atrage atenţia, însă designul sport al caroseriei nu trebuie să te înşele: e în continuare o maşină gândită pentru familie. Spaţiile de depozitare sunt bine dimensionate, în uşi încap şi sticle de 1 litru, suporturile de pahare sunt puse exact acolo unde trebuie, ba ai şi un spaţiu pentru telefonul mobil, care e mult mai bine gândit faţă de maşinile concurente. În special însă, spaţiul pentru picioare pentru pasagerii din spate este extrem de generos pentru această clasă, într-un oarecare contrast cu spaţiul pentru coatele pasagerilor din faţă, care e intrigant de mic. Să amintesc şi de faptul că bancheta spate poate fi încălzită, că sistemul de climatizare pe două zone are guri separate pentru locurile spate şi că Opel oferă toate dotările necesare montării de scaune pentru copii, de orice fel.

În faţă nu e prea mult spaţiu pentru coate, dar compensează prin scaune premium. În spate se stă foarte comod, cu picioarele întinse

7. Sistemul multimedia şi de navigaţie e fix acolo, în top

Sistemul multimedia se mişcă extrem de repede şi permite conectarea uşoară a telefoanelor mobile inteligente. Am apreciat în special navigaţia, care ştie când să dea zoom in şi zoom out exact atunci când ai nevoie, în apropierea intersecţiilor în care trebuie să efectuezi viraje sau la ieşirile de pe autostradă – o funcţie care întârzie să apară pe multe alte sisteme mai scumpe. Şi sunetul este foarte bun, chiar şi atunci când rulezi muzică direct de pe smartphone.

Ce n-am apreciat la fel de mult e interfaţa alambicată cu care trebuie să te descurci – aici, inginerii Opel mai au de lucru pentru a-ţi permite să accesezi rapid şi intuitiv funcţii simple, precum scoaterea şi introducerea de puncte intermediare pe un traseu, comutarea între principalele funcţii ale maşinii şi aşa mai departe. Cum sistemul ştie să facă pairing complet cu smartphoneul (iOS şi Android), nu vei avea probleme să foloseşti navigaţia acestuia, dacă vrei.

8. Farurile cu matrice LED sunt din altă dimensiune

Mai exact, sunt direct din dimensiunea premium. Atunci când Audi se laudă cu faruri cu matrice LED pe noul Q7, iar Opel vine şi le pune pe o maşină de două-trei ori mai ieftină, ce să mai spui? Pe scurt: acestea nu sunt doar o fiţă, ci chiar o investiţie în propria siguranţă, în special dacă şofezi des pe timp de noapte, în afara localităţii. Acolo, ele vor şi să lumineze ca ziua în faţa ta, dar şi să-şi adapteze automat direcţia pentru a nu orbi ceilalţi participanţi la trafic. Cu excepţia pietonilor. Aceştia vor fi orbiţi, dar măcar îi vei vedea ca-n miezul zilei, pentru că farurile au grijă să „măture” trotuarele pentru a nu avea surprize cu biciclişti, beţivi şi alte animale prezente pe drumurile româneşti.

Sincer, e o investiţie absolut necesară, una care face ca maşina asta să fie demnă de secolul XXI.

Noaptea nu-i ca ziua. Dar dacă ai faruri cu matrice LED, atunci chiar e ca ziua

9. OnStar e mişto, dar nu e încă în România

Opel se mai laudă şi cu sistemul OnStar, un fel de valet personal care poate fi accesat prin apăsarea unui buton (cere abonament) şi care te poate ajuta să găseşti mai repede o destinaţie, să afli nişte informaţii despre maşina ta sau pe care-l poţi apela în caz de urgenţă. E un sistem prezent până acum tot în segmentul premium, dar cei de la Opel s-au gândit că ar fi OK să fie şi în clasa compactă a segmentului de volum. Nu ştim exact când va fi disponibil şi în România şi cu ce costuri, dar imediat ce aflăm, revenim pe tema dată.

CONCLUZIE: o maşină de familie demnă de secolul XXI

Saltul dintre generaţia J şi generaţia K este mare. Nu uriaş, dar suficient de mare pentru a fi resimţit. Noul Astra K este o maşină sensibil mai uşoară, mai agilă, mai plăcută la condus, cu un interior rafinat şi primitor, mult mai spaţios în spate, cu tehnologii de ultimă oră preluate direct din zona premium, fără ca preţul să sară prea mult în sus. Are şi minusuri, în special când vine vorba de punerea designului mai presus de utilitate (plasticul lucios de care am vorbit), sau de suspensiile cu comportament diferit între diesel şi benzină. De asemenea, o maşină echipată cu scaune cu ventilaţie şi masaj şi faruri LED devine cam scumpă, apropiindu-se de gama premium. 

Nu degeaba ne-au dus oficialii Opel la cel mai modern muzeu din Slovacia…

Dar când e să compari deja dotările oferite de o Astra K în acea zonă de preţ, vei înţelege că, da, poţi avea şi amantă focoasă şi soţie iubitoare într-o singură maşină. Şi, în ciuda titlului preluat din Kundera, e o combinaţie nu doar suportabilă, ci una care te va face să te bucuri de oraş, nu să simţi nevoia să te refugiezi undeva, la ţară, departe de lumea dezlănţuită.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide