Test în premieră cu noul Mini Countryman

Autor: Dan Vache 04 aug. 2010 Test in premiera

Countryman este primul MINI care poate fi echipat cu
tracţiune integrală
. Sunt disponibile trei
motorizări pe benzină, cu puteri de 98,
122 şi 184 CP
şi doar aceasta din urmă, Cooper S, poate fi
comandată cu tracţiunea integrală MINI, botezată All4. Diferenţa de
preţ dintre Cooper S All4 şi Cooper S este de 1.674 euro la preţul
cu TVA inclus. Mai sunt disponibile şi două motorizări
diesel, de 90 şi 110 CP,
iar aceasta din urmă poate fi şi
ea echipată cu 4×4. Diferenţa de preţ între aceste două versiuni,
cu tracţiune faţă şi integrală este tot de 1.674 euro cu TVA.

Ţineţi-vă bine, există zvonuri foarte frumoase,
Countryman se pare că va primi şi o versiune „sd”, echipată
cu noul diesel în patru cilindri, de doi litri şi 184 CP

pe care tocmai
l-am testat pe Seria 5 Touring
. Până atunci, MINI Countryman
este o maşină interesantă cu a sa versiune Cooper S. Poziţia de
conducere este corectă şi dacă ai închide ochii şi cineva te-ar
aşeza în maşină nu ţi-ai da seama că te afli într-un Countryman ci
pur şi simplu într-un MINI. Din păcate, designul plăcut al
interiorului, clasic MINI nu este ajutat de materiale de calitate
mai premium. De exemplu, plasticele din interiorul lui
Seria 3 sunt mai plăcute decât cele din Countryman,
iar
maşinile au preţuri comparabile.

Sistemul All4 are la bază un diferenţial central
controlat electronic
care transmite cuplul în procentaj
50-50% faţă-spate. În cazul în care este nevoie, cuplul motor este
transferat până la 100% către puntea spate. Motorul turbo
al lui Cooper S este perfect pentru Countryman.
Cutia de
viteze standard este manuală cu şase rapoarte şi ca de obicei,
vorbim despre o cursă a schimbătorului foarte precisă şi scurtă. Un
fel de short-shift de fabrică. Nice. Verrrry niiice!

Direcţia este precisă şi oferă un feedback bun,
la fel şi suspensiile. Oficialii BMW insistă asupra faptului că
ţinuta de drum este acceaşi cu a unui MINI clasic, cu un sentiment
pregnant de kart şi, sincer au dreptate. Ruliul este foarte mic,
direcţia precisă, motorul răspunde prompt şi trage cu
forţă
în primele patru trepte ale cutiei de viteze.
Sunetul motorului este şi el foarte plăcut şi pentru că este un
adevărat Cooper S, Countryman are şi el o evacuare care te va
bucura cu rateruri, bolborosiri puternice şi sunete grave
în regimul de turaţie ridicat.

Confortul suspensiilor nu este cu mult mai bun decât într-un
MINI clasic, şi dacă vorbim despre confort acesta este dat în cazul
lui Countryman în principal de spaţiul interior mare şi locurile
confortabile din spate. Maşina este însă aproape la fel de
rigidă ca un Cooper S normal
dar acest lucru este necesar
la MINI pentru păstrarea ţinutei de drum sportive. În Germania,
rutele de test au însumat aproape 450 km iar consumul mediu
pentru această distanţă a fost pentru un Countryman Cooper S All4
de 9 litri pentru 100 km parcurşi
având în vedere că am
rulat şi în regim de autostradă fără limite de viteză şi prin
oraşe.

Dacă totuşi rulezi foarte liniştit cu maxim 100, 110 km/h,
consumul afişat de computerul de bord nu trece de şase litri pentru
100 km parcurşi. În off-road uşor, sistemul de tracţiune
integrală este suficient pentru ca maşina să se comporte onorabil
pe macadam la viteze ridicate.
Şi aici, lipsa ruliului
ajută în viraje, iar garda la sol înaltă îi permite lui Countryman
să depăşească obstacole peste care ai mai putea să treci doar cu un
X1.

Poate că multora le vine foarte greu să creadă dar există
constructori auto care în 2010 anunţă creşteri faţă de anul 2009.
Asta deoarece, în mai toate ţările în afară de România, situaţia
economică s-a îmbunătăţit cât de cât şi oamenii au început să
cumpere maşini la fel ca acum câţiva ani. Ideea conform căreia
criza economică mondială afectează în continuare tot globul
este greşită
iar faptul că există clienţi care chiar
plătesc pentru obiecte şi servicii este dovada clară a faptului că
lucrurile se vor îmbunătăţi. Situaţia actuală a pieţei auto
din România este problematică,
poate chiar foarte
problematică şi lucrurile nu se vor schimba dacă oficialităţile nu
vor lua măsuri reale şi mai ales viabile pentru redresarea
economiei.

În primele şase luni ale anului 2010, MINI a
comercializat la nivel mondial un număr record de 109,301
unităţi,
o creştere cu 7,6% faţă de acceaşi perioadă a
groaznicului 2009. Din aceste 109,301 unităţi, 40 au fost
comercializate în România. Este atât de puţin pe lângă un total
atât de mare dar trebuie să reţineţi că aceste 40 de
unităţi înseamnă o creştere de 25% faţă de acceaşi perioadă a lui
2009.
A trecut criza românească pentru MINI? Posibil,
doarece clienţii care îşi permit acum o maşină nouă premium se
reorientează spre produse în continuare premium, dar din clase mai
mici. Acestea consumă mai puţin, poluează mai puţin şi mănâncă mai
puţini bani la exploatare, taxe şi impozite.

Astfel, MINI Conutryman poate deveni în România cel mai
vândut SUV BMW.
Chiar dacă X5 s-a vândut mereu mai bine
decât X3, chiar şi când avea taxe vamale, aceste vremuri au apus.
Există acum X1 pe care poţi să îl cumperi extrem de bine echipat cu
55.000 euro cu tot cu TVA şi care este suficient pentru un client
care se plimbă cu SUV-ul în oraş.

Countryman este însă dovada că se poate chiar şi mai mic şi de
ce nu, mai eficient din toate punctele de vedere. Acesta este
primul MINI din istorie cu o lungime de peste patru metri,
cu patru portiere, patru locuri veritabile şi tracţiune
integrală.
Mai adăugaţi la aceste lucruri şi faptul că
portbagajul poate să primească, după rabatarea locurilor din spate,
1.170 litri de bagaje. Într-un MINI!

Mărirea gamei MINI cu acest produs 4×4 era anunţată de mult iar
viitorul nu se opreşte aici. Oficialii BMW au anunţat oficial, cu
ocazia lansării de la Hamburg, că gama mărcii se va mări în 2011
odată cu lansarea modelelor Coupe şi Roadster. Până atunci însă
este interesantă evoluţia lui Countryman şi felul în care va fi el
primit de publicul loial mărcii dar şi de clienţii noi de MINI.
Lansarea oficială în showroom-uri va avea loc pe data de 18
septembrie,
ziua în care vor fi livrate şi primele maşini
în România. Preţurile sunt disponibile la dealeri iar maşinile se
pot comanda.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide