Poate pentru mulţi clienţi din România, noul X5 pare
acum o achiziţie imposibilă din cauza preţului ridicat
pentru o versiune bine echipată. Dacă ar fi să ignorăm orice
problemă de tip financiar X5 rămâne SUV-ul ideal pentru cei care îl
vor folosi intens pe şosea şi nu îşi doresc cel mai mult confort,
ci cea mai dinamică maşină din clasă. Motorul este genial iar
transmisia în opt rapoarte este binevenită pentru că
permite atingerea unor valori de consum pe care dacă le spui te
gândeşti la un Seria 3 nicidecum la un X5 de 2.2 tone.
Punctele slabe ale lui X5 sunt costurile foarte mari pe care le
aduc extra opţionalele şi o lipsă de confort pe drumurile mai
accidentate. Reversul este însă cea mai sportivă, sigură şi
plăcută ţinută de drum din segment.
Versiune: BMW X5 xDrive40d
Motor: L6, Euro 5, 2.933 cmc, 306 CP/ 4.400 rpm,
450 Nm/ 1.500 – 2.500 rpm
Performanţe: 0-100 km/h – 6,6 sec., 0-1000 m – 27
sec., viteză maximă 236 km/h.
Consum: urban 8,8 l/100 km, extraurban: 6,8 l/100
km, mediu 7,5 l/100 km, consum mediu în test: 10 l/100 km, emisii
CO2 – 198 g/km
Preţ de bază: 50.800 euro fără TVA
Preţ model testat: 74.012 fără TVA
După cum bine se ştie, X5 a fost primul experiment BMW în zona
maşinilor 4×4 full-size, unul dintre primele SUV-uri premium din
lume şi de fapt primul SAV – Sport Activity Vehicle de pe
Planetă. Aşa a considerat necesar BMW să-şi boteze primul
SUV din istorie, maşina fiind concepută pentru a oferi spaţiul şi
siguranţa unui 4×4 cu o ţinută de drum similară cu a unei limuzine
de clasă mare. Adică un Seria 5.
Deja numele X5 are o istorie de 11 ani în spate, actuala
generaţie fiind lansată la sfârşitul anului 2006, fiind primul BMW
pe care puteai monta un al treilea rând de scaune. Dacă X5 a fost o
maşina de succes? Doar atât trebuie să vă spun. BMW a anunţat că pe
data de şase august anul acesta se va produce X5-ul cu numărul un
milion. Adică 1.000.000. Un milion de X5-uri se vor afla în
scurt timp pe Pământ. Asta în 11 ani şi asta înseamnă să
ai succes cu adevărat cu un model.