Desigur, acelaşi caracter înseamnă că atu-urile interiorului au
rămaş şi ele aceleaşi. În continuare avem cea mai bună
poziţie de conducere din clasă, joasă, cu
scaune confortabile şi care pot fi reglate foarte sportiv. Spaţiul
pentru pasagerii din spate rămâne un atu adevărat, la fel şi
ergonomia foarte bună a întreg interiorului.
Sub capotă, înainte de facelift, pentru versiunea 35d fusese
montat un motor de avion. Acum, sub capotă se află acelaşi motor
dar acum a fost modificat pentru a ridica de la sol un portavion cu
totul. 306 CP este puterea maximă şi 600 Nm valoarea maximă
de cuplu. Ha, veţi spune, există SUV-uri mult mai
puternice. Aşa este, nu neg. Este adevărat, chiar şi noul Touareg
are o uzină nucleară sub capota lui 4.2 TDI.
Dar felul în care funcţionează acest 40d împreună cu cutia în
opt trepte aminteşte fără exagerări de aceeaşi configuraţie de sub
capota lui 740d. X5 xDrive40d este magnific.
Puterea este prezenta mereu şi nu ai senzaţia de pierdere a
suflului motorului decât la 200 km/h. Motorul se turează extrem de
mult pentru un diesel şi în modul sport al cutiei vei urca
acul turometrului peste 5.000 până ca transmisia să schimbe
treapta. Contrar multor altor diesel-uri peste 4.500 rpm
maşina continuă să tragă cu putere comportându-se exact ca un motor
pe benzină. Sincer, ai impresia că dacă nu ar exista limitarea s-ar
întâmpla acelaşi lucru şi la 6.000 rpm.
Transmisia în opt trepte este genială împreună
cu acest motor. Dacă rulezi liniştit vei avea mereu maxim 1.500 rpm
şi am reuşit astfel un consum de 8 litri pentru 100 km
parcurşi în afara oraşului. Iar în interiorul sau
10 sau 12 litri pentru 100 km parcurşi în funcţie de
trafic şi modul de rulare. Sincer, dacă ai condus un 35d
zi de zi vei observa diferenţe foarte mici la modul în care se
mişcă maşina şi poate nu vei fi atât de impresionat. Dacă nu însă,
nu vei vrea să mai conduci altceva. Cuplul mai mare îşi spune
cuvântul în special pe reprize dar motorul este ajutat acum mult
mai bine de transmisia în opt trepte. Primele patru trepte
sunt scurte şi te vor ajuta să pilotezi în forţă marele X5 de 2.2
tone.
Singurul punct slab al lui X5 nu este neapărat un dezavantaj. X5
este maşina care îi va deranja pe cei care au mers cândva cu un ML
sau un RRS. Lui X5 îi lipseşte confortul pe care
îl oferă aceşti doi competitori şi probabil nu îl va avea niciodată
aşa cum nici Mercedes sau Range nu vor sta pe un viraj la limită
aşa cum stă maşina asta. Modelul testat de noi era echipat cu
jantele standard de 18 inchi diametru care îmbunătăţesc confortul
suspensiei tari deşi bineînţeles există un revers al medaliei.
Maşina nu arată deloc bine cu aceste roţi mici. Deci poţi să
cumperi jante pe 21, dar vei renunţa la ceva din confort. La ceva
dintr-un confort şi aşa nu extraordinar. Desigur, poţi să fii
fericit că reuşeşti să accelerezi până la 100 km/h cu start de pe
loc într-un timp atât de mic pentru aşa un gabarit şi că la
230 km/h maşina are o ţinută de drum atât de sigură încât copiii de
pe bancheta din spate ţipă „mai vrem..:”