Test în premieră cu noua Dacia Sandero – a doua generaţie Sandero promite

Autor: Adrian Mihălţianu 14 dec. 2012 Test in premiera

La fel ca în cazul Loganului pe care l-am testat tot în premieră în Spania, modelele de test-drive Sandero erau echipate tot cu noul TCe pe benzină, de 0,9 litri, cu turbo şi doar 3 cilindri.

Credeam că, faţă de Logan, nu voi observa diferenţe în ce priveşte răspunsul motorului. Totuşi, chiar dacă sunt foarte mici, ele există. Sandero TCe accelerează, în teorie, la fel de rapid (sau lent, după cum interpretează fiecare cele 11,1 secunde necesare pentru 0-100 km/h).

VEZI AICI DATELE TEHNICE PENTRU DACIA SANDERO STEPWAY

În practică, maşina pare să aibă mai mult zvâc, diferenţa de 40 kg în favoarea lui Sandero nefiind chiar neglijabilă. În plus, insonorizarea compartimentului motor mi s-a părut o idee mai puţin bună în cazul lui Sandero, ceea ce permite motorului să se audă mai pregnant, deci să te agite puţin când accelerezi mai brusc.

În rest, aceeaşi cutie cu rapoarte lungi, aceeaşi urcare în ture constantă, aceeaşi moliciune sub 2.000 rpm. Faţă de Logan, pe care îl percepi de la început ca o maşină pe care nu are rost să o zoreşti, Sandero îţi dă de înţeles că vrea ceva mai mult de la şofer, aşa că rareori vei fi tentat să foloseşti butonul ECO Mode – pe care îl recomand, totuşi, în aglomeraţia urbană.

Totuşi, există şi un minus faţă de Logan: zgomotele la vânt, la viteze mai mari de 90-100 km/h, sunt mai mari în cazul lui Sandero – caroseria de tip hatchback produce inevitabil turbulenţe mai mari, care acoperă tot timpul zgomotul motorului, chiar şi când te duci în zona roşie (pardon, turometrul nu are aşa ceva şi te pomeneşti că motorul ”dă în nas” pe la 6.000 rpm…).

În rest, însă, suspensia este la fel de confortabilă şi de silenţioasă, iar direcţia la fel de necomunicativă şi cam greoaie. La care se mai adaugă necesitatea unor uşoare corecţii în volan la frânările bruşte la viteze mari, Sandero fiind mai puţin stabil pe traiectorie decât Logan.

În curbele luate mai rapid, ruliul este mare, ca la Logan, dar ESP-ul îşi face treaba din plin, iar Sandero se arată docil şi sigur de condus, ba chiar dă o vagă impresie de ”entertaining”, ceea ce nu am mai întâlnit pe o Dacie până acum – poate cu excepţia lui Duster, în afara asfaltului…

Una peste alta, dacă în cazul lui Logan mi s-ar părea mai potrivită o motorizare diesel, noului Sandero mi se pare că îi vine ca o mănuşă acest TCe pe benzină, maşina aducând un strop interesant de dinamism în peisaj faţă de precedentul Sandero. La care se mai adaugă impresia mult mai mare de siguranţă, plus un nivel clar mai bun al confortului suspensiei.

Dar oare din punct de vedere al bugetului cât de bună ofertă este noua Dacia Sandero? Vedem pe pagina următoare.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide