TEST în premieră cu noile Great Wall Hover H6 şi Steed 5
Probabil vă gândiţi de ce am fost în Bulgaria şi nu în China, de unde provine producătorul Great Wall. Ei bine, dacă nu ştiaţi, acesta deţine o uzină la Loveci, în parteneriat cu firma bulgară Litex Motors, situată la 170 km de Sofia. Fabrica a luat naştere în anul 2012 şi se întinde pe o suprafaţă de 500.000 mp, fiind capabilă să producă 50.000 de maşini pe an.
În acest moment, la fabrica Litex Motors din Bulgaria sunt asamblate două dintre cele mai de succes modele din China: SUV-ul compact Great Wall Hover H6 şi pick-up-ul Steed 5. Caroseriile, dar şi alte componente ale acestora vin direct din China şi sunt asamblate în uzina din ţara vecină. Pentru viitor, producătorul chinez se gândeşte să extindă uzina cu două noi secţii: sudură şi vopsitorie.
Primul model pe care l-am testat a fost Great Wall H6, adică înlocuitorul lui Hover H5, acesta fiind bazat pe cunoscutul model Hover CUV, comercializat în România în 2007 şi 2008, dar care s-a vândut în peste 700 de unităţi.
Dar, să trecem la modelul actual care, la prima vedere, se prezintă desul de bine. Aspectul său exterior îl ajută să se încadreze destul de uşor în peisajul dominat de SUV-urile compacte europene. Stilul său modern, tineresc, cu detalii cunoscute mai mult sau mai puţin de la alte modele de pe Bătrânul Continent sunt doar câteva din calităţile sale estetice ce vor fi apreciate de publicul larg. Mai ales pentru că inginerii chinezi s-au gândit ca şi cel mai „sărac” H6 să arate bine, venind deja dotat cu elemente cromate şi jante din aliaj de 17 inci în echiparea de bază.
Având lungimea de 4,6 metri, lăţimea de 1,8 metri şi înălţimea de 1,7 metri, acesta se poate lăuda cu unul dintre cele mai bune spaţii interioare din segmentul SUV-urilor compacte. Că să faceţi o comparatie, aflaţi că dimensiunile sale exterioare sunt depăşite doar de Mitsubishi Outlander, Chevrolet Captiva şi Kia Sorento. Cu alte cuvinte, putem spune că producatorul chinez a pus preţ pe confortul pasagerilor, oferindu-le acestora un interior extrem de spaţios.
Şi dacă tot veni vorba de interior, acesta este de departe de a-ţi da impresia că ar fi un model low-cost. Chiar dacă plasticele tari îşi au locul pe toată planşa de bord, totuşi, acestea au o textură plăcută şi par de calitate. Totodată, găseşti şi plastice moi pe feţele interioare ale portierelor, unde există şi porţiuni acoperite cu piele.
În spatele volanului se află un tablou de bord dominat de doi cilindri mari cu afişaje analogice, ce ne aduce aminte de Hyundai i30. Anumite elemente cromate din interior aduc un plus de eleganţă, iar spaţiile de depozitare extrem de generoase, situate pe tunelul median, între scaunele faţă, şi pe feţele interioare ale uşilor vor fi apreciate în special de persoanele pragmatice.
În partea superioară, pe consola centrală (finisată în Piano Black), a fost montat un ecran tactil de 7 inci care oferă informaţii de la sistemele audio şi de navigaţie. Butoanele sunt mari, uşor de accesat şi plăcute la atingere, iar schimbătorul cutiei manuale de viteze, poziţionat ceva mai sus pe consola centrală, ne aduce aminte de autoutilitare. Ceea ce nu este rău deloc, ci duce chiar la o ergonomie mai bună. Portbagajul poate înghiţi nici mai mult nici mai puţin de 808 litri, iar dacă se rabate bancheta, capacitatea creşte până la 2.040 de litri.
Noul Great Wall H6 este disponibil atât cu motorul pe benzină de 1,5 litri turbo, cât şi cu propulsorul diesel de 2,0 litri şi 143 CP.
În prima parte a testului nostru, am condus noul Great Wall H6 4×4 cu motorul pe benzină 1.5 Turbo cu 143 CP, care s-a dovedit destul de slab în privinţa performanţelor dinamice. Aruncând o privire pe datele oficiale, unde acceleraţia de la zero până la 100 km/h se face în 11,4 secunde, iar viteza maximă este de 180 km/h, ar trebui să ne dăm seama că nu este o maşină cu abilităţi sportive. Pentru a face o depăşire mai rapidă, ai nevoie să treci de 3.500 rpm, iar pentru asta eşti nevoit să retrogradezi o treaptă sau chiar două.
Suspensia este setată destul de bine pentru un SUV compact, chiar uşor rigidă am spune, simţindu-se un pic săltăreaţă la denivelările mai dese. În schimb, pe viraje, masina demonstrează o stabilitate foarte bună, însă distracţia este tăiată de direcţia neobişnuit de moale încât nu-ţi dai seama ce se întâmplă cu roţile din faţă.
În concluzie, Great Wall H6 este o maşină care se adresează mai mult celor care nu conduc agresiv şi care apreciază drumurile lungi şi confortabile. Fapt confirmat şi de consumul destul de mare pe care l-am avut la sfârşitul testului, de 10,9 litri/100 km. O valoare rezultată după 170 de kilometri parcurşi pe un traseu care a inclus atât drumuri prin localităţi, cât şi porţiuni de autostradă, într-un stil de condus deloc economic.
În schimb, modelul dotat cu motorul diesel de 2,0 litri cu 143 CP are un comportament dinamic mult mai bun faţă de modelul pe benzină. Vorbim de un cuplu maxim de 310 Nm, care se simte încă de la turaţii joase, iar acest lucru face ca maşina să se simtă mult mai agilă pe şosea şi în depăşiri. Evident că şi la capitolul consum, modelul diesel stă mai bine decat versiunea pe benzină, computerul de bord afişând la sfârşitul testului o valoare decentă de 7,1 litri/100 km. Asta înseamnă o diferenţă foarte mică faţă de consumul mediu oficial: 6,8 litri/100 km.
Dar să trecem la preţuri. Cel mai ieftin Great Wall Hover H6 porneşte de la 18.463 de euro cu TVA, pentru versiunea 1.5 Turbo pe benzină şi fără tracţiune integrală. Da, este adevărat că e mai scump decât SUV-ul autohton Dacia Duster cu aproape 4.000 euro, dar preţul este justificat şi de lista foarte bogată de dotări standard: ESP, HHC (asistenţă la plecarea din rampă), TPMS (sistem de monitorizare a presiunii în pneuri), EBL (lumina de avertizare la frânarea de urgenţă), climatizare automată, închidere centralizată cu sistem de identificare în parcare, geamuri electrice faţă şi spate, oglinzi electrice, senzori de parcare spate şi jante din aliaj de 17 inci, printre altele.
Versiunea cu motorul diesel de 2.0 litri şi 143 CP are un preţ de bază mai mare: 21.058 euro cu TVA. Aici, printre dotările enumerate mai sus se mai adaugă şi sistemul Start/Stop care optimizează consumul de carburant.
Model | Varianta | Transmisie | Norma de poluare | Pret lista fara TVA | Pret lista TVA inclus |
Hover H6 | One 4×2 1.5 L benzina | 6MT | Euro 5b+ | 14.890,00 € | 18.463,60 € |
Hover H6 | Star 4×2 1.5 L benzina | 6MT | Euro 5b+ | 16.676,00 € | 20.678,24 € |
Hover H6 | One 4×4 1.5 L benzina | 6MT | Euro 5b+ | 16.221,00 € | 20.114,04 € |
Hover H6 | Star 4×4 1.5 L benzina | 6MT | Euro 5b+ | 17.702,00 € | 21.950,48 € |
Hover H6 | Premium 4×4 1.5 L benzina | 6MT | Euro 5b+ | 18.371,00 € | 22.780,04 € |
Hover H6 | One 4×2 2.0 L motorina | 6MT | Euro 5b+ | 16.983,00 € | 21.058,92 € |
Hover H6 | Star 4×2 2.0 L motorina | 6MT | Euro 5b+ | 18.396,00 € | 22.811,04 € |
Hover H6 | One 4×4 2.0 L motorina | 6MT | Euro 5b+ | 17.887,00 € | 22.179,88 € |
Hover H6 | Star 4×4 2.0 L motorina | 6MT | Euro 5b+ | 19.210,00 € | 23.820,40 € |
Hover H6 | Premium 4×4 2.0 L motorina | 6MT | Euro 5b+ | 19.848,00 € | 24.611,52 € |