Lexus CT 200h a preluat acelaşi sistem de propulsie
electric+termic care se regăseşte şi pe modelele Toyota (Prius şi Auris HSD), însă, este mult
mai distractiv de condus decât acestea, comportamentul maşinii
fiind ceva mai dinamic. La drum, direcţia se simte
precisă, ruliul îşi face apariţia mai greu iar suspensiile
oferă un confort extrem de bun la trecerea peste denivelările de pe
şosea graţie Lateral Performance Damper System.
Acesta este un sistem ce are rolul de a reduce şi amortiza din
vibraţiile caroseriei.
Motorul termic are o putere de 99 CP iar cel
electric 88 CP, împreună dezvoltând 136
CP. Puterea este transmisă roţilor faţă prin cutia
automată CVT, liniar şi fără nici un fel de întreruperi.
Accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,3 secunde şi
poate atinge viteza maximă de 180 km/h.
Noul model hibrid japonez are 4 moduri de condus: EV,
Eco, Normal şi Sport.Trei dintre ele pot fi selectate din
butonul rotativ de pe consola centrală, iar modul EV, prin apăsarea
butonului din stânga acestuia. Atunci când se trece pe modul Sport,
lumina indicatoarelor din bord îşi schimbă
culoarea din albastru în roşu, iar răspunsul pedalei de
acceleraţie este mai prompt. În modul Eco, maşina poate
rula 2 kilometri cu viteza maximă de 45 km/h, fără a
consuma un strop combustibil, rulând doar motorul electric.
Frânarea necesită ceva timp de acomodare, fiind ceva mai moale în
prima jumătate a cursei pedalei.
Noul Lexus CT 200h arată extrem de
bine şi va face faţă cu brio rivalilor săi germani: Audi A3
2.0 TDI şi BMW Seria 1 118d. Modelul
hibrid este derivat din conceptul LF-Ch, de unde a preluat acea
siluetă sportivă şi elegantă însă într-un mod mai convenţional.
Acum noul Lexus CT 200h se alătură celorlalte modele hibrid din
gama constructorului japonez precum RX 400h, GS 450h, LS
600h/LS 600hL şi RX 450h.
Lexus CT 200h chiar atrage atenţia nu numai prin faptul că este
nou ci şi prin formele sale unice care dau impresia de viteză şi
agilitate. Este jos, lat şi cu o „privire”
agresivă. Partea frontală este foarte bine profilată,
fiind supusă legilor aerodinamicii, ajutând la un consum redus de
combustibil şi minimizând zgomotul la vânt, Cx-ul fiind de 0,28.
Blocurile optice frontale sunt delimitate în partea
inferioară de LED-uri, iar stopurile (cu o formă
convenţională dacă e să le comparăm cu cele de pe conceptul LF-Ch)
beneficiază, de asemenea, de aceeaşi tehnologie LED.
În ce priveşte interiorul, acesta stă foarte bine la capitolul
premium, eleganţa şi luxul predominând în tot
habitaclul. Inserţiile satinate sunt prezente pe planşa de
bord, pe portiere şi pe volan. Interiorul dispune de materiale de
calitate şi butoane aşezate intuitiv iar indicatoarele de
bord şi display-ul sistemului de navigaţie sunt extrem de
lizibile.
Butonul de START/STOP este poziţionat la vedere, imediat în
dreapta instrumentarului de bord, iar pe consola centrală masivă se
află mouse-ul denumit Touch Remote, cu care se
poate controla sistemul de navigaţie. Sistemul audio Lexus
Premium Sound System este cu 50% mai eficient în ceea ce
priveşte consumul de putere faţă de sistemele audio convenţionale,
iar cele 6 sau 10 boxe, în funcţie de nivelul de echipare, asigură
o sonorizare aproape perfectă.
Antifonarea din Lexus CT 200h nu lasă să pătrundă
zgomotul în interior. Motorul se face simţit în habitaclu
atunci când este urcat în ture la peste 2.000 rpm, însă acest lucru
nu deranjează foarte mult şi sună chiar destul de plăcut.
Poziţia la volan este joasă, spaţiul la picioare este
suficient, atât pentru pasagerii din faţă cât şi pentru
cei din spate, iar o persoană de 1.85 metri va călători
confortabil. Spaţiul portbagajului măsoară 375
litri, însă poate fi mărit la 985 litri atunci când
bancheta este rabatată. Cu toate că Lexus CT 200h are bateria
plasată între roţile din spate, spaţiul potbagajului nu a fost
sacrificat, capacitatea acestuia fiind mai mare decât a rivalilor
săi, BMW Seria 1 (330 litri) şi Audi A3 (350
litri).