TEST în premieră cu BMW Seria 2 Active Tourer. Schimbare de macaz

Autor: Adrian Mihălţianu 12 aug. 2014 Test in premiera

Performanţe şi ţinută de drum

În momentul publicării acestui text, BMW Seria 2 Active Tourer poate fi cumpărat cu unul dintre următoarele motoare: un diesel de 2,0 litri care produce 150 CP şi 330 Nm (218d), un propulsor de 1,5 litri pe benzină care dezvoltă 136 CP şi 220 Nm (218i) sau o unitate de 2,0 litri pe benzină care produce 231 CP şi 350 Nm (225i).

În cadrul testului internaţional am condus versiunea diesel 218d echipată cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte şi versiunea pe benzină 225i cu cutie automată cu opt trepte.

Roşu e diesel, argintiu e pe benzină. Cât despre designul exterior, cred că arată pur şi simplu… normal

Motorizarea de top pe benzină (225i) impresionează prin puterea de care dă dovadă, fiind o alegere bună pentru tăticii care nu vor să renunţe de tot la plăcerile automobilistice pe care le-au avut, probabil, înainte să îşi creeze propria familie. Puterea este livrată liniar, iar cuplul îşi face simţită prezenţa de la turaţii joase (1.250 rpm), ceea ce duce la plecări de pe loc cât se poate de line şi la depăşiri făcute fără emoţii. Totodată, cutia automată cu opt trepte este la fel de bună ca oricând, reuşind să ofere schimbări insesizabile aproape tot timpul. Spun aproape tot timpul fiindcă în modul Eco Pro – care e gândit pentru economia de carburant – cutia răspunde puţin mai greu la apăsările bruşte pe pedala de acceleraţie.

Hmmm, ce motor frumos (probabil)

Cu toate acestea, cred că cea mai vândută variantă va fi cea diesel 218d. Şi pe bună dreptate, până la urmă, fiindcă este mai ieftină şi consumă mai puţin carburant. Sigur, în acelaşi timp, nu este la fel de puternică (150 CP versus 231 CP), iar valoarea cuplului maxim este şi ea puţin mai mică (330 Nm versus 350 Nm).

Dieselul de 2,0 litri de sub capotă este îndeajuns de rafinat pentru a nu-i trezi pe cei mici la drumuri lungi (abia pe la 3.000 rpm zgomotul caracteristic motoarelor diesel ajunge în habitaclu), iar cutia de viteze manuală cu şase trepte este etajată corect.

De ceva vreme, e destul de neobişnuit să vezi o manetă de cutie manuală într-un BMW nou…

Da, nu este la fel de rapid ca un 225i, dar nici nu se face de râs – sprintul de la zero până la 100 km/h are nevoie de 8,9 secunde, iar viteza maximă este de 208 km/h. Suficient pentru o maşină de familie, aş spune eu.

Iar acum trebuie să vorbesc despre cea mai sensibilă parte a acestei maşini – felul în care se conduce. E adevărat că are tracţiune pe puntea faţă şi e adevărat că BMW este cunoscut în lumea întreagă pentru istoria sa bogată în maşini sport cu tracţiune pe puntea spate, însă aici este vorba despre un model ce nu se adresează aceluiaşi public care aşteaptă cu sufletul la gură lansarea unei noi generaţii de BMW M5. Este un model care trebuia să păstreze esenţa sportivităţii caracteristice mărcii bavareze, dar care nu va primi niciodată funcţia Launch Control şi nici nu va bate recorduri pe Nürburgring.

Este unul dintre cele mai echilibrate MPV-uri compacte ale momentului

Şi trebuie să spun că nemţii au reuşit. Maşina are un tren de rulare atât de bine pus la punct încât aproape că nu simţi că are tracţiune pe faţă. Şi chiar dacă ai simţi, nu ar conta absolut deloc – este, în definitiv, o veritabilă maşină de familie, nu o maşinărie de drifturi.

Copiii de pe bancheta din spate stau mai sus decât cei din faţă, aşa că nu ar trebui să li se facă greaţă pe serpentine

 

Este, atunci când vrei, o maşină distractivă la condus, care nu o să îţi dea emoţii dacă ajungi la limită sau dacă talentul tău e pe terminate. Poţi fi sigur că sistemele electronice de siguranţă o să îşi facă treaba la timp şi te vor scoate din bucluc.

Consum

Datele oficiale spun că un BMW 218d Active Tourer are un consum mixt teoretic de 4,1 l/100 km, în vreme ce consumul mediu al unui 225i Active Tourer este de 5,8 l/100 km.

La sfârşitul testului de două zile, computerul de bord a afişat între 5-6 l/100 km pentru versiunea diesel 218d şi între 8-9 l/100 km pentru versiunea pe benzină 225i. Adică nişte valori cât se poate de normale, chiar dacă nu la fel de mici precum cifrele oficiale.

Concluzie

Cu toate că unii spun că Seria 2 Active Tourer este o palmă dată de BMW peste propria faţă, adevărul adevărat este că germanii trebuie să facă bani. Iar această maşină poate face asta prin atragerea unui public complet diferit de cel actual. Adică familişti care se uită la numărul de spaţii de depozitare din interior, la numărul de airbag-uri disponibile în echipare standard şi la tehnologiile care le pot face viaţa mai uşoară (de exemplu, sistemul de deschidere a hayonului prin simpla mişcare a piciorului sub bara din spate).

Este o maşină care priveşte lumea cu ochi pragmatici, fără a uita de sportivitatea firmei care i-a dat viaţă.

Mie personal mi-a plăcut foarte mult maşina asta

Iar vouă, fanilor care prin BMW înţelegeţi doar ursuleţi, rechini şi alte exemplare ale regnului animal, vă spun că marca voastră de suflet a produs, la un moment dat, o creatură care se numeşte Isetta şi care nu are nimic în comun cu sportivitatea. Dar, în cele din urmă, BMW a construit peste 160.000 de exemplare, iar Isetta a devenit un vehicul recunoscut în lumea întreagă.

Seria 2 Active Tourer nu e un experiment eşuat. E doar o nouă piesă din mozaicul gândit de BMW pentru viitor.

Datele tehnice ale modelelor testate, în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide