Trebuie spus de la început că în acest M550d ai un confort excelent, materialele fiind moi, plăcute la atingere, asamblarea fiind fără reproş, iar poziţia de şofat, ideală. Se stă bine şi în spate, deşi cei care vor cumpăra această versiune de Seria 5 vor dori fără îndoială să stea la volan… O menţiune negativă cu privire la spaţiul limitat pentru labele picioarelor celor din spate, precum şi un punct în minus pentru calitatea plasticului de pe spatele scaunelor faţă.
Faceliftul a mărit şi spaţiile de stocare din interior, dar a adus şi câteva ornamente cromate pe consola centrală. Poţi opta şi pentru sistemul Comfort Access, care deschide (acum şi închide) haionul atunci când fluturi piciorul pe sub spatele maşinii – o treabă foarte utilă pentru momentele în care vii cu cumpărături multe. Nu pot spune însă că sunt fanul colorării în roşu a indicatoarelor de bord atunci când alegi modul Sport, căci nu vorbim de o maşină pentru adolescenţi, aici BMW a fost ciudat de copilăros…
Culoarea tapiţeriei e după gust, dar calitatea rămâne înaltă
Ergonomia comenzilor e de top, aşa cum ne-a obişnuit BMW, ultima versiune de iDrive fiind uşor şi intuitiv de folosit. Singura menţiune negativă o am pentru sistemul care acţionează automat în jos oglinda retrovizoare din dreapta atunci când comuţi în marşarier – dacă nu eşti deja client BMW nu vei şti că trebuie să acţionezi butonul reglării oglinzilor retrovizoare spre dreapta pentru a opri acest obicei prost (ai optat şi pentru o cameră video pentru spate, ce Dumnezeu!).
În fine, nu am testat la adevărata lui capacitate sistemul ConnectedDrive, pentru că testul este totuşi unul de prim contact. Rămâne să revenim pe larg cu un test special, pentru că mi-ar trebui două pagini doar pentru a acoperi funcţiile de dictare, informaţii şi rezervări prin telefon, aplicaţiile BMW şi celelalte funcţii multimedia ale maşinii – din păcate, multe nu sunt disponibile încă în România.
O consolă centrală cu tuşe noi
O menţiune importantă: ajungi la nivelul descris mai sus numai după ce adaugi câteva opţionale la dotările standard cu care vine maşina. Altfel, pentru cei 85.600 de euro cu TVA pe care îi vei plăti pe maşină, vei primi aer condiţionat automat pe 4 zone, transmisia automată Sport steptronic, jantele din aliaj de 19 inci M Double-Spoke, anvelopele runflat, sistemul Start/Stop etc. Pentru că vorbim de un M Performance, sunt incluse în preţ şi Pachetul M Sport, suportul lombar pentru scaunul şoferului şi pasagerului faţă, volanul M îmbrăcat în piele, Pachetul M Aerodinamic, spoilerul spate M şi ornamentele M de la exterior şi interior.
În spate ai loc destul pentru toate membrele, mai puţin labele picioarelor, care încap greu sub scaune
Pentru a aduce însă maşina la un nivel demn de Seria 5, vei mai cheltui între 10 şi 25.000 de euro – maşina de test ajungea astfel la ameţitoarea sumă de 111.366 de euro cu TVA inclus! E adevărat că era ceea ce putem numi „full-options” – de la sistemul Head-Up Display până la navigaţie şi sistemul audio Harman Kardon, însă preţul sare deja cu 4.100 de euro de cel al unui BMW M5…
De menţionat şi pachetul de conectivitate Business, care include un sistem de navigaţie performant (de obicei nu sfătuiesc cititorii să cumpere o maşină cu sistem de navigaţie inclus, pentru că găsesc soluţii mult mai bune şi mai ieftine aftermarket, însă aici e cazul de o excepţie), precum şi conectivitate avansată cu smartphone-ul şoferului – în special dacă e un iPhone. Xenonul e standard, dar dacă vrei, poţi opta pentru faruri adaptive cu LED…
O lecţie despre cum trebuie să arate un interior pentru o sportivă de clasă mare
Cu alte cuvinte, trebuie să ştii foarte bine ce vrei de la o maşină înainte să dai banii pe acest M550d. Dacă vrei să ai cel mai puternic turbodiesel din istoria BMW, precum şi un comportament foarte sportiv pentru o maşină premium de clasă mare, atunci închide ochii şi dă banii pe el – de restul de bani până la un M5 vei pune opţionalele de care vorbeam mai sus. Dacă însă vrei sportivitate extremă şi nu te supără să ai o maşină puţin mai spartană, atunci M5-ul e alegerea corectă. Altminteri, un 535d xDrive este suficient, fiind şi mai ieftin cu vreo 20.000 de euro…
Unii vor spune că merită 20.000 de euro în plus fie şi numai pentru cum arată. Sunt banii lor…
În concluzie, merită să existe această maşină? Într-o lume în care avem SUV-uri coupé cu tracţiune integrală, coupé-uri cu patru uşi şi platformă alungită, sau sisteme hibride mufate pe V12-uri, desigur că merită să existe. Este o maşină dedicată celor care ţin morţiş să aibă cel mai puternic turbodiesel. Şi care vor, mai presus de toate, putere nestăvilită. Ei vor primi cea mai avansată tehnologie turbodiesel din lume, precum şi rezerve colosale de putere, fără a cheltui însă prea mult pentru combustibil (10.5 l/100 km, acesta a fost consumul mediu în test!). În plus, kitul aerodinamic M arată fenomenal pe maşina asta.
Restul vor opta însă, mai inteligent, pentru un 535d xDrive sau un M5 veritabil. Să revenim puţin cu picioarele pe pământ, nu?