Ar fi de prisos să vorbesc aici despre ce aduce nou faceliftul lui Seria 5, pentru că versiunea testată era una M Performance, cu elemente aerodinamice care o fac să arate diferit faţă de una standard. Iar dacă prin „diferit” se înţelege nesimţit de bine, atunci fie!
Un cuvânt despre ce este şi ce nu este această maşină, înainte de a purcede la drum. În primul rând, este cel mai puternic automobil turbodiesel creat vreodată de BMW. Dar despre asta, puţin mai jos. În al doilea rând, NU este un M veritabil, căci din fericire s-a luat decizia ca M-urile veritabile să rămână doar pe benzină.
Faceliftul Seriei 5 arată fenomenal pe această versiune
Şi atunci, de unde „M”-ul din denumire? Păi simplu, de la M Performance, gama de modele puse acum de BMW între cele standard şi cele M 100%. Mai precis, avem elemente aerodinamice, avem motoare mai puternice şi avem tehnologii suplimentare pentru a ţine sub control aceste motoare mai puternice, dar încă nu ajungem în aerul rarefiat al M-urilor autentice. Suntem însă deasupra a orice poţi cumpăra printre modelele standard, iar cei de la BMW au avut grijă ca diferenţele să fie notabile.
Luaţi, de exemplu, motorul. Nu vă uitaţi la denumirea 550d, căci vorbim de un şase cilindri în linie de 3 litri şi nu de vreun V8 de cinci litri. Dar din acest motor, BMW a scos nu mai puţin de 381 de cai, disponibili integral între 4.000 şi 4.400 rpm! Iar când citeşti despre cuplul maxim, poţi avea o pareză temporară: 740 Nm, disponibili integral între 2000 şi 3000 rpm! Un monstru, cu alte cuvinte, care era clar că are nevoie de tracţiune integrală xDrive pentru a-şi pune cum se cuvine puterea masivă pe drum fără ca şoferul să ajungă instant în decor.
Spatele e în continuare controversat, dar evacuările duble compensează!
Noutăţile faceliftului Seriei 5 le ştiţi deja, eu voi spune doar că maşina impune respect chiar şi în versiunea standard, însă atunci când te apropii de versiunea M Performance, înghiţi în sec. În sec vei înghiţi şi dacă te vei trezi cu ea în spate, căci face 0-100 km/h în doar 4.7 secunde, iar reprizele la viteze mari sunt uluitoare: poţi să stai paralel cu o maşină care merge cu 130 km/h şi să pleci ca din tun de lângă ea… Dar despre ţinuta de drum, în cele ce urmează…