O primă impresie pozitivă, dar oare
aceasta este acompaniată de o platformă pe măsură? Iniţial am
crezut că Giulietta este pe undeva un Bravo sau o Delta recarosată.
Şi nu cred că am fost singurul care a crezut acest lucru. Dar am
descoperit că italienii au dezvoltat o nouă platformă
pentru Giulietta, una pe care au botezat-o „Compact”.
O platformă care se compune dintr-o direcţie nouă, dintr-o
suspensie nouă şi un şasiu realizat aluminiu şi oţeluri înalt
aliate. Pe puntea faţă avem o suspensie
MacPherson, iar utilizarea aluminiului a condus la o
reducere a greutaţii cu 4 kg, în timp ce pe spate vorbim de
o suspensie multilink care de asemenea se laudă cu o
greutate a sistemului redusă cu 10 kg comparativ cu aceiaşi
suspensie dar realizată din materiale convenţionale.
Toate acestea contribuie la o reacţie mai bună a suspensie
datorită reducerii inerţiei. Vorbim şi de un nou sistem de direcţie
asistat electric cu două pinioane. Din punct de vedere al
siguranţei această platformă vine cu o mică inovaţie, şi anume
apariţia unor lonjeroane secundare, amplasate mai sus şi care
pornesc de la nivelul semnalizărilor laterale.
Energia unui potenţial impact violent este mai bine repartizată
şi habitaclul este mai bine protejat. În echiparea standard
Giulietta vine cu 6 airbaguri, pedalier şi coloană de direcţie
decuplabile în cazul unui impact pentru a preveni intruziunea în
habitaclu.