Am condus versiunea echipată cu propulsor de
1.6 litri care dezvoltă 115 CP la 6.000 rpm şi 155 Nm la 4.000
rpm. Pentru a colora puţin experienţa la volan am ales
versiunea echipată cu o cutie automată cu şase rapoarte care oferă
şi posibilitatea schimbării manuale a treptelor prin intermediul
unui selector amplasat pe levierul cutiei, asemănător cu cel de la
Ford Focus. În primul rând trebuie să menţionăm faptul că vorbim de
un automobil cu o masă de aproximativ 1.200
kg.
Într-o Elveţie guvernată de unele dintre cele mai stricte reguli
de circulaţie un pot spune că am exploatat resursele maşinii pera
mult. Oricum la un regim de 120 km/h pe autostradă modelul
s-a dovedit silenţios, oferă o bună izolare fonică atât la vânt cât
şi la suntele provenite de la trenul de rulare sau
propulsor. Propulsorul oferă suficiente resurse pentru a
nu acuza modelul de submotorizare.
Şi pe drumuri secundare un am avut emoţii nici în cazul unor
depăşiri, oferă reprize bune. Cutia este una automată clasică, cu
schimbări corecte de treaptă de viteză. Doar în cazul selectării
manuale a treptelor resimţi o mică întârziere, asta dacă ai
degustat deja din parfumul unei cutii cu dublu ambreiaj.
Din punct de vedere ergonomic aş amenda puţin grila cutiei
care un are o poartă specială pentru modul manual, ai nevoie de
timp pentru a dezvolta dexteritatea de a opri levierul în Drive şi
un în poarta „M”.
Altfel te trezeşti că la plecare ajungi cu motorul prin 6.000
rpm şi cutia un urcă. Deşi poziţionarea selectorului pe levier
poate părea stranie şi lipsită de ergonomie, lucru pe care l-am
bănuit iniţial şi eu, în trafic am descoperit că utilizarea lui
este extrem de firească din prima clipă. Excelent din punct de
vedere ergonomic, bizar ca soluţie la prima vedere din prisma
soluţiilor utilizate pînă în acest moment de constructori.
Bună setarea suspensiei, un compromis bine dozat între confort
şi rigoarea care să confere încredere celui de la volan. Un am mai
găsit acea senzaţie de plutire la viteze ridicate sau la rularea pe
suprafeţe deterioarate, paradoxal au şi elveţienii astfel de zone
la ei în ţară. Un control bun al ruliului caroseriei. Direcţia este
precisă şi oferă un feedback corect.
În cazul unor frânări cutia lucrează bine şi retrogradează
ajutând cu frănă de motor, lucru valabil în cazul frânărilor în
trafic şi un în cazul celor de urgenţă. Un model surprinzător din
punct de vedere dinamic şi al experienţei la volan. Extrem de matur
din acest punct de vedere Aveo Sedan. Pentru această motorizare
recomandăm cutia automată, asta pentru că are şase rapoarte.
Cutia manuală are doar 5 rapoarte, oferă o timonerie
perfectibilă şi mai agaţă uneori.
Peste mări şi ţări, acolo la ea acasă, marca Chevrolet
este înfiptă bine cu picioarele în pământ. Mai precis face parte
din lucrurile care definesc pe undeva naţiunea americană. În Europa
în schimb acest nume încearcă să fie altceva. Asta în condiţiile în
care doreşti sau nu să faci uitat un nume de Daewoo. Până foarte de
curând gama de modele Chevrolet mai avea un puternic parfum Daewoo,
iar acest val de noi modele nu ar trebui să ne mire, doresc enorm
de mult să îşi contureze cât mai repede şi mai puternic o nouă
imagine de marcă.
În primul rând au avantajul unor modele din gama de peste ocean,
unele dintre ele legende ale industriei auto iar altele care doresc
să rescrie ideea conceptului de automobil –
Corvette şi
Volt. Dar nu poti aduce tot ce are patru roţi sau mai multe de
peste ocean şi poartă sigla Chevrolet pentru a vinde în Europa, nu
funcţionează acest lucru. Europenii simt nevoia să fie curtaţi,
automobilul lor trebuie să fie altfel setat pentru a-l accepta.
Aveo chiar dacă este comercializat şi în America, acolo sigur nu
o să găsiţi o versiune cu motor de 1,2 litri. Aşadar noul
Chevrolet Aveo, despre care cei de la Chevrotel susţin că este
un model complet nou. Aveau nevoie de un astfel de model pentru a
face complet uitată umbra Daewoo care mai plana. Vechiul Aveo era
de fapt un facelift ceva mai amplu al lui Daewoo Kalos.
Chiar dacă în marea majoritate a cazurilor numele Chevrolet este
asociat cu cel al supercarului Corvette, aşadar cu sportivitatea,
totuşi nu poţi face uitată gama de SUV-uri, pickup-uri şi berline
agabaritice de pe piaţa americană. Prin urmare Chevrolet încearcă
să îşi creioneze o imagine sportivă în Europa care să fie pe placul
europenilor. Evident acest lucru şi prin implicarea în campionatul
mondial de turisme cu o echipă de uzină, acolo unde Cruze anul
acesta este abonat la podiumuri.