Designul noului model este inspirat de un concept car
proiectat de departamentul koreean de design. Un design care vrea
să fie un mariaj între ceea ce reprezintă un automobil şi elemente
inspirate din universul moto. Una dintre caracteristicile
exterioare cele mai vizibile este reprezentată de grila masivă,
dublă, a radiatorului. Aceasta constă dintr-un grilaj cu
inserţii în formă de fagure pe un fond negru mat cu cadre cromate
în partea de sus la modelele superioare LT şi LTZ.
Logo-ul mărcii este amplasat în centru şi este sculptat
în bara transversală dintre grila de sus şi cea de jos.
Acesta este prezent şi la nivelul hayonului, cu un finisaj auriu
acrilic în relief care îi conferă o înfăţişare tridimensională, cu
linii bine definite. Un element-cheie de design specific noului
Aveo este reprezentat de farurile rotunde, proeminente. Acestea nu
mai au capacele tradiţionale, designerii inspirându-se de la
farurile motocicletelor.
Tuburile duble, cu cadre de un negru strălucitor şi inele
cromate, adăpostesc reflectoare cvadruple, conferind un aspect
agresiv părţii din faţă a autovehiculului. Cadrele inferioare
proeminente, finisate cu muluri de culoare gri antracit, adăpostesc
proiectoarele de ceaţă (numai pentru pachetul de finisaje
superioare). Suprafaţa capotei este prevăzută cu un pliu central
subtil şi pliuri laterale bine definite, care traversează
longitudinal capota şi amplificând imaginea zveltă şi agresivă.
Totuşi există o mică discrepanţă între agresivitatea părţii
frontale şi fluiditatea părţii din spate. Sedanul este mai
lung şi mai lat (4399 mm ×1735 mm) decât predecesorul său, iar
portbagajul are o capacitate de 502 litri – cu 102 litri mai mult
decât modelul precedent. Privit din lateral poate fi
remarcată linia descendentă a pavilionului, o sugestie de dinamism.
În partea din spate poate fi remarcată luneta care a fost extinsă
spre faţă.
La exterior noul Aveo crează o bună impresie în special prin
atenţia acordată asamblării panourilor caroseriei. Spaţiile
dintre portiere, dintre portiere şi aripi, dintre capotă şi aripi
şi dintre lămpi şi barele de protecţie sunt de maxim 3,5
mm. S-a renunţat şi la accesorizarea inutilă a
exteriorului prin aplicarea de diverse ornamente şi/ sau bandouri
care să încarce linia generală.
Un semn de maturitate din acest punct de vedere şi de încredere
al echipei de designeri în noua linie. În privinţa designului
exterior ar putea fi amendat doar uşoara ruptură între mesajul
sportiv şi agresiv comunicat de partea frontală şi discreţia
spatelui. Şi o mică observaţie legată de gura portbagajului
care oferă o libertate limitată de încărcare a bagajelor
voluminoase. Nu este îngustă deschiderea, dar nici cea mai
generoasă din segment. Şi iarăşi o mică observaţie vis-a-vis de
forma capacului portbagajului, în momentul în care este deschis pot
fi remarcate în părţile laterale câte un colţ pe fiecare parte ,
colţ extrem de ascuţit.