Test-drive cu noua Toyota Yaris – evoluţie sau revoluţie?
Din punct de vedere al interiorului, noua Toyota Yaris prezintă modificări radicale în comparaţie cu generaţia precedentă. După cum bine se ştie, la vechea generaţia ceasurile de bord erau montate central, cu suficiente probleme de ergonomie în acţionarea comenzilor, precum ventilaţia, etc. În ceea ce priveşte noul Yaris, problemele au fost revizuite, întreg bordul a fost regăndit, redesenat, oferind ergonomia pe care oricare şofer o caută la o maşină destinată cu preponderenţă oraşului.
Ceasurile de bord sunt poziţionate tradiţional, în spatele volanului, ecranele sunt mari, ceea ce oferă o bună vizibilitate asupra informaţiilor furnizate de acestea. Pe de altă parte, toate butoanele de comandă a diferitelor funcţii, au fost poziţionate ergonomic, astfel încât şoferul să nu fie nevoit să-şi îndrepte atenţie către acţionarea butoanelor.
Îmbunătăţiri au fost aduse chiar şi volanului, acesta fiind profilat, oferind o priză foarte bună. Deasemenea, scaunele au fost îmbunătăţite, oferind un confort ridicat. Tot la capitolul îmbunătăţiri, putem să bifăm şi calitatea materialelor utilizate, fiind net superioare celor utilizate pentru generaţia precedentă.
Un aspect foarte important este că Toyota Yaris oferă un set întreg de airbag-uri standard, precum şi sisteme ca şi controlul tracţiuni sau ABS.
Ca şi noutate atât în clasă, cât şi pentru model, Yaris prezintă un sistem multimedia, prevăzut cu conectivitate la internet, bluetooth, navigaţie, totul fiind controlat de un ecran touch screen de 6,1 inch şi reunit sub numele de Toyota Touch & Go. În România, va fi disponibil doar Toyota Touch, adică sistemul va fi fără navigaţie.