Test-drive cu noua Toyota Yaris – evoluţie sau revoluţie?

Autor: Andrei Nan 08 sept. 2011 Test in premiera

Din punct de vedere dinamic, noul Yaris este gândit în principal pentru traficul urban. Vorbim despre modificări aduse sistemului de direcţie, acesta este mai rapid, iar raza de bracaj este de doar 4,7 metri, aspecte care permit ca maşina să fie agilă şi uşor de manevrat. Aceste aspecte teoretice se păstrează foarte bine şi în practică, maşina comportându-se foarte bine din punct de vedere al manevrabilităţii în spaţii înguste sau în aglomeraţiile traficului urban.

Lansarea dinamică a noul Yaris a avut loc în Damenarca, mai precis în Copenhaga, iar cei responsabili cu pregătirea traseului, au avut grijă ca maşinile să ajungă şi în aglomeraţia din centrul oraşului pentru a ne demonstra aspectele menţionate mai sus.

Am supus testelor versiunile de motorizarea de 1,3 litri benzină şi 99 CP, practic cea mai puternică motorizare prezentă pe Toyota Yaris şi propulsorul diesel de 1,4 litri şi 90 CP.


Ambele motorizări sunt „orientate” către un consum redus de carburant. Din datele tehnice reiese că propulsorul pe benzină are un consum mixt de 5,2 litri, iar motorul diesel prezintă un consum mixt de 3,9 litri/100 km, fapt pe care-l putem confirma, dar în condiţiile traficului din Damenarca, rămânând de văzut cum se va comporta maşina în România, din punct de vedere al consumului.


O altă îmbunătăţire adusă maşinii a fost optimizarea suspensiei pentru traficul urban, fapt care a făcut ca aceasta să fie mai rigidă ceea ce ajută la reducerea ruliului. Am încercat să găsim câteva gropi pentru a testa eficienţa suspensiei în amortizarea denivelărilor. După eforturi susţinute, am reuşit să găsim o serie de denivelări, iar impresia generală este că întreg sistemul suspensiei amortizează şi „absoarbe” eficient denivelările din carosabil.


Din punct de vedere al performanţelor, propulsorul pe benzină cuplat la cutia manuală cu şase rapoarte este foarte eficient în traficul urban, practic ansamblul este făcut pentru acest tip de trafic. Vorbim de trepte de viteză inferioare lungi care nu mai necesită „mestecarea” cutiei de viteze. În afara traficului urban, datorită valorii cuplului (125 Nm/4.000 rpm) este necesar ca motorul să fie turat suficient de mult, fapt care duce la mărirea zgomotului din habitaclu, peste anumite turaţii devenind un pic supărător. Pe de altă parte, exact aşa cum ne-am aşteptat, propulsor diesel „trage” foarte bine, datorită cuplului superior, acesta având o valoare de 205 Nm disponibil de la 1.800 rpm până la 2.800 rpm.

Concluzie

Este clar pentru toată lumea că noul Yaris aduce îmbunătăţiri apoape la toate capitolele, fapt care ne demonstrază cu certitudine că vorbim despre o evoluţie normală a modelului. Dacă putem vorbi şi despre o revoluţie în clasa mică…acest aspect rămâne de văzut, volumul de vânzări pe care noul model îl va înregistra va fi cel mai bun barometru.

Iată că Toyota Yaris a ajuns la cea de-a treia generaţie, un model care duce mai departe imaginea de marcă a producătorului nipon.

Din punct de vedere al designului exterior, noua maşină, căci vorbim despre un model complet nou, prezintă elemente preluate de la fraţii mai mari, aici fiind vorba despre noul Corolla sau noul Avensis, astfel Yaris preia noua imagine de marcă. Aceste elemente se pot observa în partea frontală a maşinii, mai exact putem să observăm similitudinile la nivelul blocurilor optice, la nivelul spoilerului faţă sau a calandrului.


Datorită acestui aspect, imaginea de ansamblu a părţii frontale, inspiră dinaminsm, în comparaţie cu generaţia pe care o va înlocui noua Toyota Yaris.

Din punct de vedere dimensional, maşina beneficiază de o creştere minimală în lungime de 100 mm, în timp ce lăţimea a rămas la fel. Ampatamentul este mai mare cu 50 mm, iar înălţimea maşinii a fost redusă cu 20 de mm, ceea ce face ca centrul de greutate al maşinii să fie un pic mai jos, în comparaţie cu generaţia precedentă. Acest lucru se traduce printr-o stabilitate mai bună. Tot pentru a întări stabilitatea maşinii, ecartamentele faţă spate au crescut şi ele dimensional chiar dacă vorbim despre 35 de mm pentru puntea faţă şi 15 mm pentru cea spate.


Pe lângă îmbunătăţirea stabilităţii maşinii, creşterile dimensionale aduc şi la o creştere a dimensiunilor din habitaclu, ceea ce duce la un confort interior mai bun.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide