Per total, aşadar, avem o maşină concepută cu familia în minte, destinată celor care vor să fie ceva mai activi şi au de plimbat de colo-colo atât familia, cât şi bagajele acesteia, uneori chiar agabaritice (biciclete, skateboarduri, accesorii de camping etc.). Accentul e pus mereu pe confort, nu pe sportivitate, în ciuda designului, iar avalanşa de dotări te poate fermeca la început, însă doar o parte îţi sunt cu adevărat necesare.
În România, poţi alege între trei niveluri de echipare (ale căror denumiri le vom regăsi de acum încolo la toate maşinile noii generaţii de Renault): Life, Zen şi Intens.
LIFE este echiparea de intrare în gamă. TCe 130CP costă 18.200 de euro cu TVA inclus, iar dCi 100 CP costă 20.000 de euro). LIFE nu este deloc spartană: jante aliaj de 17 inci, aer condiţionat cu reglare manuală, pilot automat, faruri de ceaţă şi oglinzi încălzite şi rabatabile electric, radio USB şi Bluetooth, lumini de zi cu LED, precum şi ornamente cromate pentru geamurile laterale.
ZEN este echiparea de mijloc. TCe 130 CP costă 19.800 euro, TCe 130 EDC costă 21.300 euro, iar motoarele diesel costă 21.600 (dCi 110 CP, sau 23.100 euro cu EDC), respectiv 22.750 euro (dCi 130 CP, sau 24.520 euro cu EDC). Are în plus faţă de LIFE, printre altele, climatizare automată, senzori de ploaie şi lumină, cartelă „mâini libere” (foarte glossy noua cartelă Renault!), volan îmbrăcat în piele, senzori de parcare faţă-spate. Echiparea deschide drumul către multe dintre opţiunile menţionate la capitolul dotări.
Indiferent de dotare (INTENS în imagine), scaunele sunt foarte bine profilate, pentru a te ajuta pe drumurile desfundate
INTENS este echiparea superioară. TCe 130 CP costă 23.300 euro/24.800 euro (EDC), Energy dCi 110 CP costă 26.600 (dar nu mai e disponibil şi cu transmisia automată), iar Energy dCi 130 4×4 costă 27.750 euro (şi, la fel, nu este disponibil şi cu transmisia automată, o decizie foarte ciudată). În plus faţă de ZEN, are tapiţerie mixtă textil/piele ecologică, faruri integral LED, ADAS complet (avertizare unghi mort, cameră marşarier, senzori laterali, schimbare automată a luminilor, sistem de detectare a indicatoarelor rutiere, asistenţă la depăşirea benzii de rulare, asistenţă parcare şi parcare automată, tableta R-Link 2 şi oglinzile exterioare pliabile electric, plus pachetul de modularitate. Şi acest nivel de echipare are acces la multiple opţiuni suplimentare, precum tapiţeria integrală din piele, sistemul de sunet BOSE sau plafonul panoramic.
Având în vedere clasa maşinii, precum şi comportamentul său rutier, NU îţi recomand versiunea LIFE, e păcat să te opreşti la atât de puţin. Dar nici să te arunci la toate dotările din lume, care duc preţul lui Kadjar în zona SUV-urilor de clasă superioară.
Un crossover care este, practic, un SUV compact în toată regula
Îţi recomand să cumperi versiunea Energy dCi 130 4×4 ZEN EDC (24.250 euro, la care adaugi tableta R-Link şi pachetul de securitate care te avertizează pentru unghiul mort, are cameră de marşarier, senzori laterali şi oglinzi retrovizoare pliabile electric). Recomand transmisia automată tocmai pentru că nu vorbim de o maşină sportivă, ci de una cu care vrei să te stresezi cât mai puţin în trafic.
Dacă nu suporţi transmisiile automate, atunci poţi opta, din păcate, doar pentru Energy dCi 130 CP 4×2 ZEN, care costă 22.750 de euro. Nu aş urca niciodată la mai mult de 25.000 de euro pentru această maşină, aşadar mare atenţie cu dotările opţionale.
Este Kadjar de preferat noului Nissan Qashqai? Voi reveni cu un răspuns la această întrebare, precum şi cu un test comparativ extins în clasă în cursul acestei veri. Până atunci, ţine minte că nimic nu înlocuieşte testul personal cu maşina!