Test de prim contact: Noul Ford Kuga, a doua generaţie a SUV-ului compact Ford

Autor: Oraan Mărculescu 05 feb. 2013 Test in premiera

PERFORMANŢE ŞI DINAMICĂ

În cadrul testului internaţional de presă din Spania am avut la dispoziţie pe noul Ford Kuga dieselul Duratorq 2.0 TDCI de 163 CP, atât în varianta cu o cutie manuală în şase trepte Durashift, cât şi cu o cutie automată Powershift, tot în şase trepte.

Puterea maximă este livrată la 3.750 rpm, în vreme ce cuplul maxim de 340 Nm este disponibil în intervalul 2.000-3.250 rpm. Fie că este cuplat la trasmisia automată sau la cea manuală, motorul se dovedeşte a fi unul potent, în sensul că răspunde bine la apăsarea pedalei de acceleraţie îţi pune generos pe tavă resursele de care dispune, atât pe drum drept, cât şi pe porţiuni înclinate.

Transmisia manuală are un caracter elastic, cu o timonerie precisă a cutiei de viteză şi în acelaşi timp plăcut de exploatat, chiar dacă nu se pretează unui stil sportiv. M-a impresionat felul în care funcţionează direcţia asistată electric, mai ales la manevrele prin oraş: rapidă în răspuns şi distractiv de mânuit, te face să uiţi că de fapt ţii frâiele unui SUV compact, nu a unei maşini de oraş.

Confortul este sporit, iar suspensia moale acţionează ca un burete pentru micile şi rarele denivelări întâlnite pe drumurile spaniolilor. Cu toate acestea, în spiritul specific al maşinilor Ford, Kuga dovedeşte o stabilitate exemplară pe şosea, fiind clar un SUV care pune accentul pe dinamism – nu este străin de acest aspect nici sistemul Torque Vectoring Control, care frânează roata din interiorul virajului, conferind mai multă agilitate maşinii.

În cadrul acestui test preliminar am avut ocazia să parcurg un circuit de off-road de mică dificultate, pentru evidenţierea calităţilor sistemului de tracţiune integrală Intelligent AWD. Ca principiu, e un sistem simplist de tracţiune integrală: cuplul este transmis în general punţii faţă, iar, când este sesizată deraparea uneia dintre roţi, cuplul este transmis şi punţii spate printr-un ambreiaj multidisc.

Marele avantaj al sistemului de pe noul Kuga îl reprezintă viteza mai mare de reacţie a electronicii. Dacă în afara şoselei Kuga nu face furori, pe şosea acest sistem AWD creşte considerabil nu doar siguranţa, ci şi abilităţile dinamice, în timp ce la viteze sub 30 km/h a fost optimizat pentru asigurarea unei motricităţi cât mai bune, mai ales pe carosabil alunecos.

CONCLUZII

Noul Kuga a trecut prin fusul evoluţiei comparat cu prima generaţie, rezultatul la prima vedere fiind un SUV care arată bine şi se conduce plăcut. În plus, Ford nu neglijează confortul, în acelaşi timp punând accentul pe un caracter dinamic pronunţat.

Tabloul e completat de caracterul practic al SUV-ului compact, în timp ce preţurile pentru România urmează să fie comunicate în curând. Principial, Kuga se pliază unei clientele tinere, cu înclinaţii spre sportivitate, dar şi segmentului familist, care va avea în Kuga un partener de încredere.

Date tehnice Ford Kuga Titanium 2.0 Duratorq TDCi:

 

Capacitate cilindrică motor: 1.997 cmc

Putere maximă: 163 CP/3.750 rpm

Cuplu maxim: 340 Nm/2.000-3.500 rpm

Consum mediu: 5,9 l/100 km

Portbagaj: 438-481 litri

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide