Americanii de la Ford au început să-şi construiască planul de extindere globală, iar noul Ford Kuga este văzut ca o piesă importantă în acest agrenaj. Lansată în 2008, prima generaţie Ford Kuga a contabilizat peste 300.000 de modele vândute până în prezent.
În ceea ce priveşte noul Kuga, Ford a decis ca SUV-ul compact să devină un produs global, vândut în peste 100 de pieţe mondiale (doar în SUA sub denumirea de Escape) şi dezvoltat în continuare pe aceeaşi platformă ca Ford Focus.
Şi, pentru ca spiritul globalizării să fie complet, este bine de ştiut că modelul va fi produs în trei locaţii aflate pe trei continente diferite: în Kentucky, SUA, în Europa la Valencia şi în Asia la Chongqing, China.
Ovalul Albastru are însă competiţie acerbă, în principal din partea asiaticilor care au scos deja la rampă Mazda CX-5 şi Honda CR-V.
DESIGN EXTERIOR
Designul noului Kuga a evoluat sesizabil de la ce oferea prima generaţie, iar primele indicii ţi le dă exteriorul.
Mai zvelt şi mai bine legat, aspectul exterior al noului Kuga oferă o imagine plăcută SUV-ului, fără a te da însă pe spate. Partea din faţă a căpătat tente mai agresive, în vreme ce liniile maşinii inspiră fluiditate, sportivitate, dar şi robusteţe.
În plus, caroseria noului Kuga este mai lungă cu 81 mm şi mai îngustă cu 4 mm. Mai mult, oficialli Ford spun că noul design este mai aerodinamic şi implicit contribuie la economisirea carburantului şi la reducerea zgomotului.
DESIGN INTERIOR
La o primă evaluare, interiorul se dovedeşte spaţios, atât personele din faţă, cât şi cele din spate beneficiind de loc suficient pentru cap şi genunchi. Scaunele sunt confortabile şi asigură o poziţie înaltă de condus, favorizând o vizibilitate bună asupra tot ce se întâmplă în jurul tău.
Bordul şi consola centrală au fost complet schimbate faţă de versiunea precedentă, accesul la comenzi făcându-se cu uşurinţă. Materialele folosite indică un bun nivel calitativ, iar plasticele se dovedesc a fi moi la atingere. Acestor caracteristici li se adaugă schimbătorul de viteze amplasat acum mai sus, la îndemâna şoferului, aproape la acelaşi nivel cu axul central al volanului, lucru care te ajută să schimbi lesne treptele de viteză.
Portbagajul s-a maturizat şi el, crescând acum la 438-481 l faţă de cei 410 l disponibili pe vechea generaţie Kuga. Interesantă şi practică este soluţia aleasă de Ford pentru acţionarea hayonului, prin integrarea sistemului Hands Free Tailgate, similar cu cel de la Mercedes sau BMW.
Nu este vorba de un sistem ”mâini libere” ca în cazul telefoanelor mobile, ci de ceva mult mai simplu: cu cheia asupra voastră, la o uşoară mişcare care schiţează lovirea barei spate – cam ca la VW – portbagajul se va deschide sau închide automat, aşadar nu mai e nevoie să lăsaţi din mână bagajele sau cumpărăturile.
Să vedem cum s-a comportat noul Kuga pe durata testului preliminar, PE PAGINA URMĂTOARE