După cum ziceam la începutul testului, cererea a făcut ca Transit să vină în multe forme, dimensiuni şi caroserii. De fapt, vorbim de circa 450 de variante de configurare – deci, dacă nu eşti sigur pe ceea ce vrei, o şedinţă cu un consilier de vânzări Ford este imperios necesară. Ca să înţelegi amploarea gamei, iată o categorisire succintă a noului Transit.
Dacă nici acum nu-ţi găseşti autoutilitara care să-ţi îndeplinească nevoile, atunci nu ştii ce vrei
Furgonul vine în trei variante de lungime (5,5 – 6,0 – 6,7 metri) şi, pe lângă Van, are şi versiunile de caroserie Double-Cab-In-Van, Kombi, Kombi Van. Apoi există Bus (pentru transportul pasagerilor); poate acomoda 11, 14 sau 17 pasageri (deci fără scaunul şoferului), în funcţie de versiunea aleasă. Transit Chassis Cab vine în cinci versiuni de lungime, de la 3,1 la 4,5 metri, şi poate dispune de următoarele variante: Single Chassis Cab, Double Chassis Cab, Chassis Cowl, Skeletal Chassis.
Pentru a-şi păstra renumele de utilitară rezistentă, cei de la Ford au parcurs 11 milioane de kilometri testând exemplare din noua generaţie, dintre care 500.000 împreună cu clienţi doritori să exploateze la maximum noul Transit, care nu s-au încumetat să-l chinuie în fel şi chip şi să intervină cu sugestii în dezvoltare. Desigur, după atâta efort, rezultatul nu avea cum să fie altcumva decât numai bun de laudă. În primul rând sunt mai încăpătoare, în medie, cu 10% şi mai uşor de folosit în combinaţie cu motostivuitoarele (deschiderea uşilor laterale a fost mărită la 1,3 metri astfel încât să faciliteze manipularea paleţilor). Designul a fost dictat de funcţionalitate, iar detaliile au fost gândite prin prisma aceluiaşi atribut.
Operatorii de motostivuitoare n-au fost niciodată mai relaxaţi
Ford ne dă de înţeles că nimic nu a fost lăsat la voia întâmplării. De exemplu, timpii în cazul intervenţiilor service de întreţinere sunt micşoraţi de la 5,4 la 4,2 ore, mulţumită organizării elementelor de sub capotă / caroserie. Ford pune la dispoziţia clienţilor şi un pachet care acoperă două revizii într-un interval de cinci ani şi maxim 100.000 de kilometri parcurşi. În shimbul a 372 de euro (cu TVA) primeşti o revizie complexă (filtrele de ulei, aer şi combistibil sunt schimbate, uleiul şi lichidul de frână sunt înlocuite, iar vopseaua, caroseria şi sistemul de aer condiţionat sunt verificate).
Pentru a elimina riscul unei greşeli costisitoare precum alimentarea cu benzină, şi Transit este dotat cu Ford Easy Fuel, „centura de castitate” de la Ford care nu permite decât accesul pompei de motorină. Şi pentru ca şoferii să (fie obligaţi să) menajeze motorul, Transit poate primi din fabrică sistemul Acceleration Control, care face ca maşina să se comporte ca şi cum ar fi încărcată tot timpul. Exact, pentru ca şoferii zeloşi să nu le uzeze.
E timpul să vorbim de preţuri, detaliile tehnice şi cifre de consum ale lui Transit. Să dăm pagina, deci…