Şapte motorizări sunt disponibile acum pentru Tiguan facelift. Detaliile complete despre preţurile acestora vi le vom prezenta imediat ce primim listele de preţuri oficiale. Până acum ştim un singur preţ, cel de pornire în Germania – 24.175 euro.
Motoarele diesel au puteri de 110, 140 sau 170 CP iar cele pe benzină 122, 160, 180 sau 210 CP. Toate acestea sunt echipate standard cu transmisii manuale în şase rapoarte dar opţional este disponibilă o transmisie DSG cu şapte rapoarte. Aceasta înlocuieşte acum vechea transmisie Tiptronic care mai era oferită pe anumite versiuni.
Am testat motorizarea diesel de 140 CP, echipată cu DSG şi tracţiune integrală. Evident maşina era echipată cu toate sistemele noi oferite acum pe Tiguan. Recomand sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie, este de mare ajutor pe drumurile pe care apar restricţii de viteză de la o zi la alta. Un simplu sistem de asistenţă îţi poate salva astfel permisul. Recomand folosirea cu atenţie a sistemului Lane Assist, intervenţia acestuia este prea brutală şi dacă ţii mâinile foarte relaxate pe volan te vei trezi surprins de reacţia maşinii dacă aceasta încalcă liniile de demarcaţie ale drumului fără să semnalizeze.
Tiguan poate fi echipat de acum şi cu un sistem Start&Stop iar versiunile BlueMotion vor folosi energia recuperată la frânare pentru a încărca bateriile. Sunt anunţate cifre de consum foarte bune pentru versiunile eco dar oricum motoarele TDI ajutate de DSG consumă foarte puţin.
Într-o lume a SUV-urilor şi a downsizing-ului Tiguan este momentan cea mai nouă şi mai accesibilă soluţie. Sunt şanse mari ca noul Audi Q3 să nu fie cu mult mai premium decât Tiguan şi în acelaşi timp prea scump faţă de acesta, iar în acest caz succesul SUV-ului compact VW să nu fie alterat de lansarea versiunii Audi. Este clar, Tiguan rămâne un rege foarte puternic al segmentului său.