TEST cu noul Opel Adam

Publicat: 26 11. 2012, 12:35

Opel Adam este un model complet nou, care a fost prezentat în premieră mondială la Salonul Auto Paris 2012. Dar acolo a fost admirat doar static. Ei bine, după câteva săptămâni, a venit şi vremea să aflăm cum se comportă noul Adam atunci când motorul arde benzină şi roţile se învârt.

Exterior

Opel Adam măsoară 3,7 metri lungime şi 1,72 metri lăţime, dimensiuni care îl încadrează în clasa mini. Dacă mai pun la socoteală că oficialii Opel folosesc cuvinte precum „trendy” şi „lifestyle” pentru a-şi descrie noua lor creaţie, înseamnă că Adam intră în bătălie directă cu Fiat 500 şi Mini, care şi-au adjudecat deja o bucată importantă din piaţa maşinilor de oraş cu personalitate.

În partea din spate, Opel Adam arată aproape ca un Astra în miniatură, iar în faţă grila radiatorului îl face să arate ca un adolescent care râde cu gura până la urechi. Şi da, aduce a Fiat 500, însă cred că această asemănare se datorează mai ales acoperişului cu o formă similară cu cel de pe citadina italiană.

Citadina nemţilor are doar două uşi, la fel ca cei doi mari rivali ai săi. De asemenea, noul Adam poate fi individualizat în diverse feluri, dar aici este punctul forte pe care se bazează strategia de promovare a acestui model: gradul mult mai mare de personalizare faţă de competitori.

Opel Adam beneficiază de o combinaţie nelimitată de culori şi accesorii pentru interior şi exterior. Există 12 culori disponibile pentru exterior şi trei culori doar pentru acoperiş. Apoi, clienţii pot alege să îşi decoreze chiar şi fiecare spiţă de la fiecare jantă cu câte un capac din plastic de culoare diferită.

Interior

În interior, lucrurile sunt poate chiar mai interesante decât la exterior. Şi aici, viitorii posesori de Opel Adam îşi pot face de cap în stil mare, începând de la culorile panoului de bord şi iluminatul ambiental până la felul în care arată plafonul.

Inedit este faptul că un Adam care a fost personalizat o dată nu rămâne aşa până la casare. Dimpotrivă, poate fi personalizat şi a doua şi a treia şi a patra oară, deoarece unele elemente stilistice pot fi schimbate după cumpărarea maşinii.

Asta înseamnă că, dacă te-ai plictisit, după o vreme îţi poţi modifica interiorul maşinii. Şi mai înseamnă că un client de Opel Adam la mâna a doua nu va trebui să se acomodeze cu gusturile pe care le-a avut precedentul proprietar al maşinii, deoarece va putea să meargă la dealer şi să-şi aleagă singur „decorul” interiorului.

Partea şi mai bună este că materialele din interior sunt de o calitate foarte bună. Plasticele sunt moi la atingere şi mi-au dat senzaţia că mă aflam într-o maşină din clasa premium. Desigur, pentru că, de fapt, nu eram într-o maşină din clasa premium, câteva plastice de pe panourile interioare ale uşilor lasă garda jos, însă nu chiar atât de mult încât să strice experienţa generală.

Cadranele de bord arată şi ele foarte bine şi devin şi mai arătoase după ce se dezactivează modul „eco”, pentru că atunci sunt inundate cu lumină de culoare roşie.

Spre deosebire de toate celelalte maşini, Adam nu are variante de echipare propriu-zise, ci mai degrabă nişte „stări”, denumite JAM, GLAM şi SLAM. Asta înseamnă că, teoretic, nu există o variantă de bază şi una de top şi că, în consecinţă, calitatea materialelor din interior ar trebui să fie la fel de bună pe toate modelele care ies de pe linia de producţie.

Pasagerii din faţă au loc suficient, atât pentru picioare, cât şi pentru cap, oricât de înalţi ar fi, iar scaunele sunt confortabile şi oferă un suport lateral bun.

În spate, pentru că este vorba despre o citadină de numai 3,7 metri lungime, cele două locuri sunt aproape inexistente. Ampatamentul de 2,31 metri înseamnă că vorbim ori de locuri de urgenţă, ori de locuri bune doar pentru copii.

Portbagajul cu o capacitate de 170 de litri poate fi crescut până la 663 de litri atunci când bancheta din spate este rabatată complet, ceea ce nu e chiar atât de rău pentru o maşinuţă de oraş.

Cel mai scump sistem multimedia disponibil pentru Adam se numeşte IntelliLink şi vine cu un ecran tactil de şapte inci şi conectivitate USB şi Bluetooth. Există şi o aplicaţie pentru navigaţia prin GPS, denumită BringGo.

Păcat că această aplicaţie nu poate să ruleze fără ajutorul unui smartphone conectat la sistemul multimedia, ceea ce înseamnă că hărţile şi programul propriu-zis sunt stocate pe telefon, iar IntelliLink este doar o interfaţă pentru telefon. Adică, fără un smartphone cu iOS sau Android la îndemână, Opel Adam cu IntelliLink nu are, de fapt, sistem de navigaţie.

În rest, comenzile sunt la îndemână şi uşor de folosit, doar că butoanele din partea stângă a displayului central nu prea se văd de volan şi mi-a trebuit mai mult timp de acomodare ca să nu le mai caut cu privirea în timpul condusului.

Detaliile despre performanţe şi consum, dar şi concluziile preliminare, în pagina următoare.