Aşadar Mercedes-Benz C 250 CDI
BlueEFFICIENCY 4Matic. Sub capotă un propulsor de
2.143 cmc cu patru cilindri în linie. Extrem de viril, livrează 204
CP la 4.200 rpm. În schimb impresionează valoarea cuplului motor –
500 Nm disponibili între 1.600 şi 1.800 rpm. Propulsorul
extrem de agreabil, şi cum probabil se observă din zona în care
livrează valoarea maximă a cuplului motor îmbie la o exploatare cu
nu foarte multe rotaţii pe minut.
Spre deosebire de agregatele diesel moderne care se trezesc la
viaţă din ce în ce mai sus, acest propulsor trage sănătos de jos.
Nu mai este nevoie de un kickdown sănătos în cazul unor depăşiri,
este suficientă o accelerare ponderată care să te menţină până în
zona 3.000 rpm. Dar motorul este pus în valoare de cutia
7G-TRONIC PLUS . În primele clipe am crezut că Mercedes a
trecut la cutii de viteză cu dublu ambreiaj. Extrem de rapidă în
schimbatul treptelor şi extrem de lină.
Îţi dai seama că totuşi este o cutie automată clasică dacă treci
în modul manual îşi vrei să enumeri treptele de viteză…7, 6, 5,
4, 3…sau în sens invers. Aceiaşi cutie este „vinovată” şi de
obţinerea unui consum extrem de bun chiar şi în mediul urban. Am
descoperit surprins că C250 CDI BlueEFFICIENCY 4Matic este
capabil de un consum mediu de 8 litri, şi asta fără a mă
concentra pe un condus economic.
O evoluţie poate fi notată şi la sistemul 4Matic, mult mai
rafinat acum. Este un sistem de tracţiune integrală
permanentă în adevăratul sens al cuvântului, acesta trimite 55% din
putere spre puntea spate şi 45% spre faţă. Aşadar nu mai
ai o tracţiune spate sau faţă care în momentul ruperii aderenţei
trimite puterea spre cealaltă punte. Acel gol inevitabil de
tracţiune care apare în momentul transferului de cuplu spre punţi
nu mai este resimţit la volan. Iar din acest punct de vedere
rafinamentul este avantajat la volan.