Infiniti G37
O limuzină care sare la gâtul unui Seria 5, A6 sau E Klasse. Cu ea ne-am urnit de la aeroportul din Marseille până la hotel. Un traseu de 120 km, preponderent autostradă. Poate a fost mai bine aşa, este mediul în care limuzina se simte poate cel mai bine şi îşi poate bune în valoare calităţile.
Din punct de vedere al designului singurul punct nevralgic ar fi imaginea cuminte a maşinii, faptul că Infiniti nu are o imagine puternică în Europa. Dar poate acesta va fi cheia succesului, discreţia. Caroseria este bine proporţionată, finisarea şi asamblarea este ireproşabilă, iar acest lucru este valabil pentru toate modelele din gamă. Bucură şi faptul că s-a renunţat la cromarea excesivă a elementelor de caroserie, acum chiar poţi spune că este prea puţin.
Interiorul este sobru, impecabil din punct de vedere al materialelor, extrem de plăcut la atingere, şi extrem de intuitiv, chiar dacă eşti la volan sau pasager prin maşină. Poziţia la volan este surprinzător de sportivă, joasă, putând fi ajustată perfect. Reglarea coloanei de direcţie îţi dezvăluie prima surpriză, o dată cu volanul se mişcă şi tabloul de bord, ceea ce conduce la o vizibilitate optimă asupra instrumentarului indiferent de poziţia aleasă.
Poate susţinerea laterală oferită de scaunele faţă ar fi trebuit să fie mai lungă în condiţiile în care poţi aluneca uşor pe pielea tapiţeriei pe viraje abordate mai curajos.
Propulsorul V6 de 3,7 litri este mai mult decât potrivit. Cei 320 CP dezvoltaţi, trecuţi prin filtrul cutiei automate cu 7 trepte chiar fac treabă bună, chiar dacă G37 are 1.876 kg.
Direcţia este extrem de precisă şi oferă feedback chiar dacă este una electrică. Frânele sunt dozate perfect, suspensia este fermă dar fără a deveni săcăitoare sau obositoare la drum lung. Dinamic maşina m-a impresionat, pe alocuri având impresia că mă aflu într-o Seria 5, dar una paradoxal ceva mai luxoasă.
Cireaşa de pe tort o reprezintă sistemul Around View Monitor, un sistem care reuşeşte să ofere perspectiva unei imagini aeriene asupra maşinii prin proiectarea pe displayul central a imaginilor venite de la cele 4 camere video montate pe maşină.
Practic poţi parca maşina cu ajutorul acestui sistem şi al senzorilor de parcare şi într-o cutie de chibrituri fără a zgăria nici un milimetru din vopseau “Scratch Shield”, care oricum nu se zgârie de felul ei. O primă experienţă faină cu Infiniti, nu mă aşteptam la un pachet aşa omogen chiar de la un sedan de clasă superioară. Dar încă aveam emoţii, urma şi un coupe.