A treia generaţie a crescut în dimensiuni, dar cu toate acestea are un aer mult mai sportiv, dinamic. Avem un plus de 10 mm la consola faţă, un plus de 10 mm la ampatament şi un plus de 70 mm la consola spate. O creştere în lungime cu 9 cm faţă de vechea generaţie. A crescut şi lăţimea cu 15 mm, dar a scăzut înalţimea cu 60 mm. Abilităţile offroad au fost uşor îmblânzite. Vorbim despre un unghi de atac de 22,7 grade, de unul de degajare de 28,2 grade, de un unghi de rampă de 17,7 grade.
Garda la sol este de 172 mm. Pentru aventurieri trebuie menţionat că panta maximă abordabilă este de 44,2 grade iar înclinarea latareală de 45 grade. Pe puntea faţă a fost păstrată soluţia suspensiei MacPherson, dar a fost recalibrată pentru a spori stabilitatea şi a oferi un feedback mai bun. Pe spate vorbim de o suspensie multi link total nouă cu amortizoarele şi arcurile montate separat pentru a evita ocuparea o intruziune în habitaclu şi răpirea din volumul portabajului. Utilizarea oţelurilor înalt aliate a condus la o reducere a greutăţii cu până la 160 kg, în funcţie de versiune şi nivel de echipare.
Pentru moment sunt disponibile două motorizări ambele de doi litri. Avem un propulsor diesel de 2 litri care dezvoltă 136 CP şi 319 Nm. Acest propulsor poate fi asociat cu o cutie manuală cu şase rapoarte sau una automată cu acelaşi număr de trepte. În ofertă mai există un propulsor pe benzină, aspirat care oferă 163 CP şi un cuplu motor de 195 Nm. Acesta poate fi comandat cu o cutie automată cu 6 trepte sau una manuală cu 5 rapoarte. Din toamnă vor mai fi disponibile două motorizări, un nou propulsor pe benzină de 1.6 litri GDI care dezvoltă 140 CP şi unul diesel de 1.7 litri. Aceste propulsoare vor fi oferite opţional cu funcţia Start&Stop.
Sportage va putea fi comandat în versiune cu tracţiune faţă sau 4×4 permanent. Nou este sistemul de tracţiune integrală permanentă care a fost dezvoltat de Magna, un certificat mai mult decât suficient.
Nou sistem de tracţiune integrală denumit Dynamix monitorizează în permanenţă condiţiile de drum şi stilul de conducere al şoferului, împărţind optim puterea între punţi. Acest lucru înseamnă o stabilitate mai bună pe viraje şi reducerea subvirării sau supravirării nedorite. La nevoie poate fi blocat diferenţialul central pentru o repartizare egală a puterii între punţi, dar poate fi utilizat până la o viteză de 40km/h. În funcţie de nivelul de echipare veţi descoperi pe Sportage – ESC (Electronic Stability Control), şi trei noi sisteme – HAC (Hillstart Assist Control), DBC (Downhill Brake Control) precum şi ESS (Emergency Stop Signal).